اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آب گرفتگی معابر منجر به کندی تردد در رشت شد +فیلم

با آغاز بارش شدید باران از روز گذشته در گیلان، برخی از معابر شهرستان رشت دچار آبگرفتگی و تمامی نیروهای امدادی در حال بازگشایی مسیر هستند.

آب گرفتگی معابر منجر به کندی تردد در رشت شد +فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، از اواخر هفته گذشته سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارش زا ناپایدار به کشور و استان‌های شمالی خبر داد.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی احتمال بارش شدید باران از بامداد شنبه، کاهش ۱۰ الی ۱۵ درجه‌ای دما، آب‌گرفتگی شدید معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها هشدار و تمامی این نکات به استانداری و فرمانداری‌های گیلان ارسال شد.

از اواخر روز پنج‌شنبه هفته گذشته اداره کل هواشناسی استان گیلان خبر از ورود سامانه بارشی و خنک به منطقه از عصر روز جمعه و آغاز بارش باران‌های شدید از بامداد شنبه داده بود.

از بامداد امروز مطابق پیش‌بینی‌ها بارش باران با شدت بسیار زیاد در برخی از شهرستان‌های گیلان ازجمله رشت، بندر انزلی، آستانه‌اشرفیه و لاهیجان شروع به باریدن کرد و شدت‌ بارش‌ها به حدی بود که برخی معابر و خیابان‌های رشت دچار آب‌گرفتگی و آمدوشد خودرو در شهرستان ساحلی بندر انزلی با کندی در حال انجام و همین امر سبب به ایجاد ترافیک نیمه سنگین شده است.

همچنین بر اثر بارش شدید باران برق در شهرستان آستانه‌اشرفیه به مدت یک ساعت در برخی مناطق قطع و درختان بعضی از خیابان‌ها دچار شکستگی شدند.

به گفته حمید رضایی فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه، میزان بارش باران در‌ این شهرستان بسیار زیاد بوده و این بارش با شدت و کم در حال بارش است‌.

آن‌طور که حمید رضایی می‌گوید تیم‌های مدیریت بحران در این شهرستان در حال آماده‌باش هستند در تا صورت افتادن درخت و یا آب‌گرفتگی معابر وارد عمل شده و این مشکل را برطرف کنند.

 

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران تمامی تیم‌های امدادی در حالت آماده‌باش بوده و اکیپ‌هایی در کنار تمام رودخانه‌های سیلابی مستقر شدند.

بنا بر اعلام مرادی میزان بارش باران باریده شده در گیلان زیر ۱۰۰ میلی‌متر بوده است و تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع سیلاب یا خسارت گزارش نشده است.

با آغاز بارش باران به‌مانند سنوات گذشته برخی از معابر شهرستان رشت دچار آب‌گرفتگی شده و گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیروهای شهرداری در تلاش‌اند تا با رفع گرفتگی‌ها معابر را از آب تخلیه و زمینه تسهیل عبور و مرور شهروندان را فراهم کنند.

 

 

همچنین به دلیل بارش شدید باران رشت، شکستن درخت در خیابان گلسار منجر به مسدود شدن موقتی جاده شد که این مشکل با حضور نیروهای امدادی برطرف و تردد به‌صورت عادی در حال انجام است.

طبق نقشه‌های هواشناسی بارش باران تا پایان هفته در گیلان ادامه داشته و تمامی تیم‌های امدادی تا عادی شدن شرایط در حالت آماده‌باش هستند.

بنا بر گفته مدیرکل هواشناسی گیلان ورود سامانه بارشی منجر به کاهش ۱۰ الی ۱۵ درجه‌ای دما در گیلان شده و تا عصر امروز این شرایط در گیلان حاکم است.

محمد دادرس از صدور اخطاریه سطح نارنجی در گیلان خبر داد و گفت: به دلیل بارش شدید باران احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و آب‌گرفتگی در معابر استان گیلان وجود دارد لذا تمامی نهادهای خدمات رسان باید تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان از روز یکشنبه با تضعیف شدن این سامانه بارشی از میزان بارندگی‌ها کاسته می‌شود ولی این سامانه تا پایان هفته در استان گیلان با شدت و ضعف فعال است.

 

 

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول