اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اساس منبر و روضه سید الشهدا(ع) را امام سجاد(ع) بنا نهادند

استاد حوزه علمیه با اشاره به شیوه تبلیغی امام سجاد(ع) گفت: ایشان از دو راه تبلیغ خاص داشتند که اول در قالب ادعیه و ارتباط با خدا و دوم در قالب بیان تاریخ بود که سرنوشت انبیاء و گذشتگان را بیان می کردند و هر جا که به مناسبتی اسم آب، کودکان و اسارت و هر چیز دیگری که ارتباط با واقعه کربلا داشت به میان می آمد به واقعه کربلا گریز می‌زدند.

اساس منبر و روضه سید الشهدا(ع) را امام سجاد(ع) بنا نهادند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین بندانی نیشابوری در سخنرانی خود در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: امام سجاد(ع) در روایتی گهربار فرمودند که همه شما به زودی تبدیل به سخن و خاطره‌ای خواهید شد و کسی که می‌تواند باید کاری کند که سخن و خاطره خوبی از او به جای بماند.

وی با بیان اینکه شهدای کربلا کاری کردند که خاطره و سخن خوبی از آنها در میان مردم بر جای ماند و موجب افتخار خود و اطرافیان خود شدند، افزود: افرادی هم با امام حسین(ع) بودند ولی از شهادت فرار کردند و رفتند و خاطره خوبی از خود به جای نگذاشتند و در برخی مقاتل آمده است که بیش از ۴ هزار نفر با امام حسین علیه السلام به کربلا آمدند ولی همین که نزدیک شهادت شدند رفتند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در ۵ شعبان سال ۳۶ هجری قمری به دنیا آمدند و ۵۷ سال عمر کردند، گفت: القابی مانند زین العابدین، سجاد، زکی و امین از القاب ایشان بود و دوران هیچ امامی مانند ایشان همراه با غم و اندوه نبود زیرا واقعه کربلا مدام جلوی چشم ایشان بود.

وی با اشاره به شیوه تبلیغی امام سجاد(ع)، خاطرنشان کرد: ایشان از دو راه تبلیغ خاص داشتند که اول در قالب ادعیه و ارتباط با خدا و دوم در قالب بیان تاریخ  بود که سرنوشت انبیاء و گذشتگان را بیان می کردند و هر جا که به مناسبتی اسم آب، کودکان و اسارت و هر چیز دیگری که ارتباط با واقعه کربلا داشت به میان می آمد به واقعه کربلا گریز می‌زدند و به قدری گریه می کردند که به نفس نفس می‌افتادند.

بندانی نیشابوری با بیان اینکه اساس منبر و روضه را امام سجاد(ع) بنا نهادند، افزود: امام سجاد(ع) غلام‌هایی را می‌خریدند و سواد یادشان می‌دادند و آن‌ها را زن و زندگی می‌دادند و آزاد می‌کردند تا به حجاز و شامات و دیگر نقاط جهان می‌فرستادند تا مبلغ امامت و ولایت باشند و در تاریخ است که ایشان بیش از هزار غلام به این صورت به نقاط مختلف فرستادند.

وی با اشاره به عبادت و اشک امام سجاد(ع) گفت: امام باقر(ع) می فرمایند پدرم به قدری عبادت کرده بودند که مانند یک چوب خشک شده بودند که باد ایشان را حرکت می‌داد و ایشان همواره مشغول عبادت و روزه‌داری و گریه بودند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول