اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

زی‌نو؛ سامانه مشاوره ارتقای سواد رسانه‌ای و زیست مجازی

زی‌نو، سامانه مشاوره سواد رسانه‌ای است که به افراد کمک می‌کند تا سؤالات خود را در حوزه‌های «کودک و خانواده»، «حریم خصوصی و امنیت»، «سؤالات شرعی»، «شایعات و اخبار جعلی» و «امور مالی و بانکی» از مشاوران متخصص بپرسند.

زی‌نو؛ سامانه مشاوره ارتقای سواد رسانه‌ای و زیست مجازی

به گزارش گروه سوادرسانه خبرگزاری فارس، ارتقای محتوایی فرهنگ و هنر در فضای مجازی، یکی از چالش‌های همیشگی مدیران حوزه فرهنگ و هنر کشور بوده است. تحولات دوران اخیر به‌ویژه در فضای مجازی، ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه را نمایان ساخته است. این موضوع از جمله مواردی است که هماهنگی و همکاری بین دستگاهی برای تحقق آن ضروری است. لذا به استناد آیین‌نامه ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال مصوب هیئت محترم وزیران (به‌ویژه ماده 14) مؤسسه فرهنگ و هنر در محیط مجازی (فهم) با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد سامانه مشاوره سواد رسانه‌ای و زیست مجازی را با همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی مانند پلیس فتا، معاونت فضای مجازی داستانی، وزارت آموزش‌وپرورش، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بانک مرکزی، سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دستور کار قرار داده است. هدف از راه‌اندازی این سامانه، دسترسی سریع شهروندان به پاسخ‌های منطقی در قبال شبهات و سؤالات مربوط به فضای مجازی و دسترسی به مشاوره و یافتن تحلیل درست از محتواهای ارائه‌شده در فضای مجازی است که باگذشت زمان این امر موجب ارتقای فهم و سواد رسانه‌ای مخاطبان و عموم مردم جامعه خواهد شد.

این سامانه در 5 موضوع: حریم شخصی و امنیت فردی و اجتماعی در فضای مجازی، خانواده و کودک و نوجوان در فضای مجازی، امور مالی و بانکی در فضای مجازی، مسائل شرعی و اخلاقی زیست مجازی و اخبار جعلی و شایعات در فضای مجازی طراحی‌شده است و از طریق عرضه محتواهای چندرسانه‌ای و دسترسی به مشاوره برخط و آنلاین، یاریگر شما خواهد بود. ‌زی نو؛ مشاور خانواده‌ها و فعالان فضای مجازی برای زیست آگاهانه در فضای نوین است.

در ادامه این ویدئو را ببینید:

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول