اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده لبنانی: کشتی سوخت ایران، تحریم‌های آمریکا علیه لبنان را در هم شکست

یکی از نمایندگان پارلمان لبنان گفت که کشتی حامل سوخت ایران، شلیکی بر پیکره محاصره مالی، اقتصادی و سیاسی تحمیل شده علیه ملت لبنان است.

نماینده لبنانی: کشتی سوخت ایران، تحریم‌های آمریکا علیه لبنان را در هم شکست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حسن فضل الله» عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومه» (وفاداری به مقاومت) لبنان تأکید کرد که تحریمهای آمریکا علیه این کشور در حال شکست است.

شبکه خبری المنار به نقل از فضل الله گزارش داد: «پس از اینکه دولت آمریکا مجبور شد از تهدیدات و فشار حداکثری خود در برابر اراده محکم مقاومت لبنان، عقب‌نشینی کند، محاصره آمریکا نیز در حال شکسته شدن است».

وی با اشاره به کاهش بحران لبنان، تأکید کرد، مقاومت لبنان، به زبان تهدید آمریکا هیچ اهمیتی نمی‌دهد و تسلیم فشارها نمی‌شود.

این نماینده لبنانی با اشاره به اینکه مردم لبنان برای دریافت سوخت از ایران آماده می‌شوند، خاطر نشان کرد: «دولت آمریکا از معادله "کشتی، خاک لبنان است" غافلگیر شد».

پس از ارسال کشتی حامل سوخت ایران به لبنان، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله تهدید کرد که این کشتی خاک لبنان است و هر گونه تعدی به آن، به منزل تجاوز به خاک این کشور است و پاسخ داده خواهد شد.

این نماینده ادامه داد: «محموله این کشتی، شلیک دقیقی است که محاصره مالی، اقتصادی و سیاسی تحمیل شده علیه ملت ما را در هم می‌شکند... فایده کشتی نخست [ایران]، منحصر به گازوئیل نیست، بلکه از بین رفتن وتوی آمریکا علیه ارتباط رسمی لبنان با سوریه است».

فضل الله ادامه داد، آمریکا در پی جبران شکست خود در لبنان است و پس از ارسال کشتی ایران، سازمان ملل هم 10 میلیون دلار برای تأمین سوخت لبنان اختصاص داد.

وی بر این باور است که کشتی ایران باعث شد تصمیم لغو یارانه سوخت در این کشور نیز کنار گذاشته شود و نتایج اقتصادی و سیاسی بسیاری برای مردم لبنان به همراه داشته باشد.

این نماینده تصریح کرد، طرح انسان‌دوستانه حزب الله یکی از اهرمهای مهم قدرت برای دفاع از حقوق مردم لبنان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد، لبنان برای استفاده از عناصر قدرت خود، یک فرصت واقعی دارد و همه باید تلاش کنند که دستاوردهای مقاومت را با اقدامات داخلی عجین کنند تا لبنان را از بحران نجات دهند و کلید این مسئله، تشکیل کابینه است.

کشتی حامل سوخت جمهوری اسلامی ایران به تازگی وارد سوریه شد و قرار است این محموله به لبنان انتقال داده شود.

بحران سوخت لبنان در حالی رو به گسترش است که آمریکا با اعمال فشار به بیروت، مانع از ارسال هر گونه سوخت به مردم لبنان می‌شد، ولی تهران بدون توجه به تهدیدات آمریکا، محموله سوخت خود را به لبنان فرستاد.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول