اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح «برکت» در چهارمحال و بختیاری/ دسترنج یک سال، نذر حرم اهل‌بیت(ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح «برکت» باغداران محصولات کشاورزی و زراعی خود و دامداران سهم خود از دام‌هایشان را به منظور ساخت صحن حرم امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) اهدا می‌کنند.

اجرای طرح «برکت» در چهارمحال و بختیاری/ دسترنج یک سال، نذر حرم اهل‌بیت(ع)

علی کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: امسال نیز همانند سال گذشته از ابتدای ماه محرم طرح برکت در منطقه زاینده‌رود برگزار می‌شود با این تفاوت که سال قبل این طرح در ۴ الی ۵ روستا و امسال در ۱۰ الی ۱۲ روستا اجرا می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری افزود: در این طرح باغداران محصولات کشاورزی و زراعی خود و حتی دامداران سهم خود از دام‌هایشان را به منظور ساخت صحن حرم امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) اهدا می‌کنند.

کیانی ادامه داد: به منظور اجرای این کار در محرم سال جاری ۲ هزار پلاستیک مخصوص چاپ و بین اهالی منطقه زاینده‌رود توزیع شده که تا اربعین محصولات دامی، باغی و زراعی از اهالی جمع‌آوری می‌شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۱۶۰ میلیون تومان بادام و گردو تحویل داده شد اما با توجه به خشکسالی و سرمازدگی سال جاری هرچه تعداد روستا افزایش پیدا کرده اما ممکن است میزان محصولات کشاورزی از سال گذشته کمتر باشد.

کیانی ادامه داد: محصول‌های جمع شده با نظارت شورا و روحانی محل به صورت مزایده به فروش می‌رسند و معمولاً افراد با قیمت بالاتری این محصولات را می‌خرند و پول به حساب ساخت صحن که امسال خاص صحن تل زینبیه(س) پیش‌بینی شده است واریز می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان افزود: این طرح در سراسر استان اعلام شده اما در زاینده‌رود به علت استقبال بالا به صورت متمرکز فعالیت می‌شود و قصد توسعه این طرح در شهرستان‌های دیگر را نیز داریم اما به علت شرایط کرونا و تنگدستی مردم فعلاً نمی‌توانیم روی این طرح مانور بالا دهیم و بیشتر از طریق دعوت چهره به چهره و کمک رابطین طرح را پیش می‌بریم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول