اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

مفید: آیه های قرآن شخصیت اصلی «در کنار پروانه ها» را هدایت می کند/ آسیب هم زمانی تولید و پخش به سریال ها

تهیه کننده سریال «در کنار پروانه ها»، گفت: خواب های قرآنی که رهی می بیند نشان دهنده این است که برخلاف تصورش رها نشده و مسیری را می رود که با اینکه می تواند به راه بد کشیده شود اما نمی شود.

مفید: آیه های قرآن شخصیت اصلی «در کنار پروانه ها» را هدایت می کند/ آسیب هم زمانی تولید و پخش به سریال ها

«بهروز مفید» تهیه کننده سریال «در کنار پروانه ها» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره این سریال گفت: هم زمانی پخش و تولید باعث شده کار کمی از کیفیت مطلوبی که مدنظرمان بوده فاصله بگیرد. ای کاش در مرحله تولید و آماده شدن سریال زمان بیشتری در اختیارمان قرار می دادند.

وی با اشاره به محتوای قرآنی این سریال، ادامه داد: از همان ابتدا گفته بودیم این سریال، بیش از اینکه کار محرمی باشد ‌کاری است قرآنی. رهی به دلیل پیشینه خوبی که دارد و از سویی روابط خوبی که با خانواده و مخصوصا پدرش دارد، از اصالتی برخوردار است اما مشکلات پی در پی باعث شده او در برخی سکانس ها به اصطلاح کفر بگوید.

 

وی افزود: اتفاقا کفر گویی او به این معنی است که ارتباطش با خداوند قوی است. کفرگویی او از زاویه ای نیست که خدا را قبول نداشته باشد بلکه از زاویه ای است که به عنوان فردی که خدا را قبول دارد دلش می خواهد خدا بیشتر هوایش را داشته باشد و در حقیقت یک جوری کج فهمی نسبت به مشیت الهی است.

این تهیه کننده همچنین با اشاره به خواب های هر شبه ای که شخصیت اصلی داستان می بیند که آیه ای از قرآن را نشان می دهد، بیان داشت: خواب هایی هم که رهی می بیند نشان دهنده این است که برخلاف تصور خود رها نشده است و او دارد مسیری را می رود که می تواند به راه بد کشیده شود اما نمی شود. برای مثال یک بار که می خواست با نقشه ای که از قبل کشیده به طلافروشی برود و از آنجا دزدی کند همه مسائل دست به دست هم می دهد تا این اتفاق نیفتد و او دزد نشود. همه اینها ترمزهایی است از سوی خداوند که نمی خواهد او به سمت کار خلاف برود و حتی خلاف رهی از نوع یک اعتراض نا به جا است.

وی افزود: بخش درام خانوادگی قصه ما در سکانس های شمال بیشتر می شود و در پایان رهی در مسیری که می رود معنای این خواب ها و آیه های قرآن را متوجه می شود و درک می کند که در تمام طول مسیر خداوند به خاطر اعتقادش و احترام به پدر و مادر و ... حواسش به او بوده است.

مفید درباره انتخاب «سامرند معروفی» به عنوان بازیگر نقش اصلی این سریال نیز گفت: معروفی در سریال قبلی ام «بیگانه ای با من است»، یکی از نقش های فرعی را ایفا می کرد. زمانیکه فیلم نامه «در کنار پروانه ها» کامل شد با اینکه گزینه های دیگری هم داشتیم اما تصورم بر این بود که او می تواند بهترین انتخاب ما باشد و خوشبختانه کارگردان هم این پیشنهاد را پذیرفت. از سویی ما به بازیگری نیاز داشتیم که به طور تمام وقت در خدمت پروژه باشد چونکه رهی در اغلب سکانس های سریال حضور دارد.

 

به گزارش فارس، پروانه معصومی، برزو ارجمند، سامرند معروفی، محمود جعفری، خسرو شهراز، مهران رجبی، شهین تسلیمی کاوه سماک باشی، مجید پتکی، الناز اسماعیلی، فرناز زوفا، علی مجلسی، مهرداد بخشی، با حضور: بیتا سحرخیز، نگار عابدی، نسرین بابایی و وحید رحیمیان از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

سرپرست نویسندگان: امیرمحمد عبدی نویسندگان:  علی حمیدنژاد، سید حسن حسینی، سعید عبدی، بر اساس طرحی از سمیرا ذوالقدری، روابط عمومی :سپیده کامرانی فر.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول