اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

عقب‌گرد پاراتیراندازی در توکیو/ دیگر این تیرها به هدف نمی خورد

با عملکرد ضعیفی که پاراتیراندازی در بازی‌های توکیو داشت، به نظر می‌رسد از نظر مدیریتی و مربیگری نیاز به خانه تکانی دارد.

عقب‌گرد پاراتیراندازی در توکیو/ دیگر این تیرها به هدف نمی خورد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بازی‌های پارالمپیک توکیو در حالی به پایان رسید که کاروان پاراتیراندازی کشورمان برخلاف پیش‌بینی‌ها، فقط یک مدال طلا توسط ساره جوانمردی کسب کرد و سایرین بسیار ضعیف بودند.

* طلاهای جوانمردی تکرار نشد

ساره جوانمردی، سمیرا ارم و رقیه شجاعی ۳ بانوی تیرانداز کشورمان بودند که تنها جوانمردی در تپانچه ۱۰ متر موفق به کسب طلا شد؛ هرچند نتوانست موفقیت خود را در ریو که ۲ طلا گرفته بود، تکرار کند. وی در ماده 50 متر p4 مختلط کلاس SH1 به عنوان بهتر از هفتمی دست پیدا نکرد تا با یک مدال از سرزمین آفتاب خداحافظی کند.

* عملکرد ضعیف ارم و شجاعی

رقیه شجاعی که نخستین حضورش را در پارالمپیک تجربه می‌کرد، در تفنگ بادی ۱۰ متر R2 ایستاده ششم و در تفنگ درازکش مختلط بین ۴۷ ورزشکار به عنوان سی‌ونهمی رسید تا دستش از کسب مدال کوتاه بماند. هیچکس تصور چنین عملکرد ضعیفی از این ملی پوش کشورمان نداشت.

سمیرا ارم در این بازی‌ها عملکردی بسیار ضعیف داشت. وی در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر از بین ۱۸ تیرانداز، هفدهم شد. وی در تپانچه ۵۰ متر p4 مختلط کلاس SH1 هم از بین ۳۴ نفر در جایگاه آخر قرار گرفت. ارم نیز فرسنگ ها با توانمندی خودش فاصله داشت و بسیار ضعیف ظاهر شد.

بررسی نتایج پاراتیراندازان در بازی‌های توکیو نشان می‌دهد تنها عملکرد ساره جوانمردی نسبت به سایر ورزشکاران خوب بوده که اگر او هم نبود، تنها مدال این گروه اعزامی کسب نمی‌شد.

* نیاز مبرم به خانه‌تکانی

کاروان پاراتیراندازی کشورمان در این دوره بسیار ضعیف عمل کرد و نتوانست انتظارات را برآورده کند. به نظر می‌رسد با این وضعیت، این رشته از نظر مدیریتی و مربیگری به خانه تکانی اساسی نیاز دارد. نگاهی کوتاه به عملکرد ورزشکاران نشان می‌دهد اگر روزی سارا جوانمردی بازنشسته شود، کاروان پاراتیراندازی دیگر چیزی در چنته نخواهد داشت تا در پارالمپیک رو کند.

* جوانمردی جانشین دارد؟

پاراتیراندازی به جز ساره جوانمردی در بازی‌های ۲۰۱۶ ریو هم ورزشکار دیگری نداشت تا افتخارآفرینی کند. با توجه به اینکه کمتر از سه سال دیگر پارالمپیک پاریس برگزار خواهد شد، لازم است مقامات ورزشی در خصوص پاراتیراندازی اقدامات لازم را انجام دهند تا اگر ساره جوانمردی تصمیم به بازنشستگی گرفت، حداقل ورزشکارانی  باشند که بتوانند جای او را در تیم ملی پر و افتخارآفرینی کنند. در حال حاضر با برگزاری ۲ المپیک ریو و توکیو به نظر می‌رسد هنوز جانشینی برای جوانمردی پیدا نشده و تیم مدیریت کنونی نیز توانی برای اصلاح روند ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول