اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ویدئو | فن بازار چیست؟

امروزه سازوکارهای متعددی برای تجاری‌سازی فناوری در جهان وجود دارد که متناسب با شرایط محیطی هر کشور یا منطقه به آن پرداخته می شود «فن بازار» از جمله این سازوکار ها است که در این گزارش به تشریح آن می‌پردازیم.

ویدئو | فن بازار چیست؟

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، مهم ترین بخش رونق فناوری در هر کشور، تجاری سازی آن به نحوی است که صاحبان سرمایه را تشویق به سرمایه گذاری در این حوزه کند و متقابلا موجب رونق اقتصادی هر چه بیشتر کشور گردد. امروزه سازوکار های متعددی برای تجاری سازی فناوری در جهان وجود دارد که متناسب با شرایط محیطی هر کشور یا منطقه به آن پرداخته می شود. «فن بازار» از جمله این سازوکار ها است؛ که به صورت گسترده ایی در آسیای جنوب شرقی مورد استفاده و بهره برداری قرار می‌گیرد.

فن‌بازار به معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فناوری است. در واقع فن‌بازار یک بنگاه معاملات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف‌های «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را بر عهده دارد.

شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌سازی دانش‌فنی و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای که منجر به «توسعه بازار فناوری» می‌شود از جمله نقش‌های اساسی فن‌بازارها است. در دنیا فن‌بازارها به سه دسته فن‌بازارهای اطلاعات فناوری، فن‌بازارهای انتقال فناوری و فن‌بازارهای ترکیبی تقسیم‌بندی می‌شوند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با فن‌بازارها ویدئوی زیر را ببینید:

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول