اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن| حملات دیوانه‌وار جنگنده‌های سعودی به مأرب؛ ۲۷۳ حمله در یک ماه

در آستانه آزادسازی کامل استان مأرب یمن، جنگنده‌های سعودی برای ممانعت از این اتفاق، طی یک ماه گذشته بیش از دویست و هفتاد حمله هوایی به نقاط مختلف این استان انجام داده‌اند.

یمن| حملات دیوانه‌وار جنگنده‌های سعودی به مأرب؛ ۲۷۳ حمله در یک ماه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نظامی در یمن گفت که جنگنده‌های ارتش سعودی در یک ماه گذشته که دور جدید عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مأرب آغاز شده است، بیش از ۲۷۳ مرتبه مناطق مختلف این استان را بمباران کردند.

او به وبگاه اطلاع‌رسانی انصارالله یمن گفت که جنگنده‌های سعودی ۱۵۹ بار فقط شهرستان «صرواح» [در غرب استان مأرب] را که شدیدترین درگیری‌های زمینی در آن‌جا جریان دارد بمباران کردند. ۶۹ مرتبه نیز شهرستان رحبه [جنوب غرب استان] آماج حملات جنگنده‌های سعودی بود.

بر خلاف حملات دیوانه‌وار هوایی سعودی به رحبه، این شهر سرانجام پس از چند روز درگیری شدید، به دست ارتش و انصارالله یمن آزاد شد (جزئیات بیشتر).

به گفته این مقام نظامی یمنی، شهرستان «مجزر» هفده بار و «جبل مراد» ده بار، شهرستان «مدغل» نُه بار، شهرستان «رغوان» چهار بار و شهرستان ماهلیه نیز پنج مرتبه در یک ماه گذشته هدف حملات هوایی بودند.

او بدون ذکر نام خود، حملات کور و گسترده جنگنده‌های سعودی در استان مأرب را نشانه دروغین بودن ادعاهای آمریکا مبنی بر تلاش برای توقف جنگ در یمن دانست.

حملات وسیع هوایی ائتلاف سعودی در حالی است که نیروهای پیاده، فرار را به قرار ترجیح داده و در مقابل، نیروهای دولت صنعاء توانسته‌اند خود را به سه کیلومتری شهر مأرب برسانند.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء (پایتخت) از سال گذشته (۲۰۲۰) آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است. 

استان مأرب از استان‌های برخوردار یمن از منابع طبیعی مثل نفت و گاز است. نبردها از ماه‌های فوریه و مارس گذشته (بهمن و اسفند سال گذشته) رو به شدت گذاشته و جبهه ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان آن در موضع ضعف قرار دارند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول