اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

وزیر تعاون: فعالیت تعاونی‌ها در کشور تسهیل و ترویج می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه این وزارتخانه برای توسعه، ترویج و تسهیل امور تعاونی‌ها در کشور خبر داد.

وزیر تعاون: فعالیت تعاونی‌ها در کشور تسهیل و ترویج می‌شود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، به نقل از رادیو اقتصاد، دکتر حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آغاز هفته تعاون در گفتگو با برنامه رهیافت گفت: اهمیت جایگاه تفکر کار جمعی و تعاونی در فرهنگ دینی ما بسیار مورد تاکید قرار گرفته و توسعه تعاونی ها و مردمی کردن اقتصاد اثرات اجتماعی و اقتصادی فراوانی به همراه خواهد داشت و در میان اقشار جامعه روحیه همدلی و تعامل را افزایش می دهد.

وی افزود: در سالهای اخیر بی مهری زیادی به بخش تعاون شده و برنامه ما اجرای سند توسعه تعاون، تامین منابع مالی، اصلاح ساختار، توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، تسهیل و توسعه فعالیت کسب و کار در حوزه تعاونی ها، کمک به بهبود وضعیت تعاونی ها و افزایش تمایل و اعتماد مردم به تعاونی ها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهارداشت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و فعالیت تعاونی ها در حوزه های مختلف بویژه مسکن و کشاورزی، مولد کردن سرمایه های راکد، توسعه فناوری های روز، افزایش صادرات، تسهیل ثبت تعاونی ها و کاهش فرایندهای اداری از دیگر برنامه های وزارت تعاون برای توسعه بخش تعاون است که می تواند میل مردم را برای مشارکت در این بخش افزایش دهد.

وی همچنین مبارزه با فساد و جلوگیری از انحراف تعاونی ها را از اهداف و برنامه های مهم این وزارتخانه برای جلب اعتماد مردم و اعتماد سازی در این بخش عنوان کرد.

بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران نیز در گفتگو با برنامه رهیافت با تبریک هفته تعاون، گفت: حفظ تعاونی های موجود و رفع مشکلات آنها و توسعه کیفی و تعمیق فعالیت های تعاونی ها از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی به تعطیلی نیمی از تعاونی های کشور در حال حاضر اشاره کرد و اظهار داشت: در مقطع کنونی افزایش تعداد تعاونی ها مطرح نیست بلکه احیا و اعتماد سازی و حمایت از تعاونی های موجود دارای اهمیت است، حمایت هایی که موثر و برنامه ریزی شده باشد.

رئیس اتاق تعاون همچنین گفت: در حال حاضر احکام و قوانین خوبی در خصوص بخش تعاون در کشور وجود دارد که باید این قوانین احیا، اجرا و عملیاتی شود.

وی ایجاد زمینه برای خودکفایی تعاونی‌ها را پیشنهاد کرد و افزود: عرضه سهام تعاونی ها در بورس برای جذب سرمایه های مردمی از جمله راههایی است که می تواند به تامین سرمایه تعاونی ها کمک کند.

بهمن عبداللهی تاکید کرد: توسعه بخش تعاون می تواند افزایش اشتغال، کمک به مناطق محروم، توسعه عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت را به همراه داشته باشد و در این زمینه احیا و اجرای قوانین مربوط به بخش تعاون که سالها خاک خورده و بر زمین مانده امری ضروری است و برای تحقق این امر رسانه ها نقش موثری دارند.

سید معین هاشمی مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی نیز در گفتگو با برنامه رهیافت با تبریک هفته تعاون، گفت: اقتصاد تعاونی نقش و کارکرد مهمی در مسیر توسعه کشور دارد.

وی افزود: تعدد انواع شرکت های تعاونی در کشور موجب کاهش تمرکز شده است و باید با برنامه ریزی مناسب سهم بخش تعاون در کشور به نحو مطلوب افزایش یابد.

مدیر کل توسعه تعاون، اظهار داشت: میانگین مشارکت بخش تعاونی در دنیا حدود ۸ درصد می باشد اما در کشور ما این میزان کمتر از استاندارد جهانی است و همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند و در سیاست های کلی اصل ۴۴قانون اساسی نیز آمده است، همه دستگاههای ذیربط باید به توسعه بخش تعاون کمک کنند تا مدل اقتصاد تعاونی به مدل اقتصاد مردمی تبدیل شود.

دکتر محمد عباسی وزیر اسبق تعاون نیز در گفتگو با برنامه رهیافت گفت: بخش تعاون در کشور در شرایط نامناسبی به سر می برد در حالیکه تعاون و همدلی در فرهنگ دینی ما بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. 

وی بر لزوم باورمندی سیاست گذاران به بخش تعاون تاکید کرد و اظهارداشت: افزایش سهم تعاون در اقتصاد کشور بمنظور توزیع عادلانه ثروت امری ضروری است و برای توسعه اقتصاد تعاون و کمک برای ورود مردم به عرصه اقتصاد، همکاری و مشارکت همه دستگاهها لازم است.

دکتر محمد عباسی، همچنین ایجاد تسهیلات لازم برای تعاونی ها، اجرای قوانین و مقررات مربوطه، نظارت قوی و دقیق و حمایت جدی مادی و معنوی دولت از تعاونی ها را برای ترویج فرهنگ تعاون در کشور خواستار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول