اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به 4 هزار میلیارد تومان/ ثبت 42 میلیون رکورد در سامانه جامع تعاون

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون 42 میلیون رکورد در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون ثبت شده است، گفت: سرمایه بانک تعاون در صورت همکاری دولت 4 برابر می‌شود.

افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به 4 هزار میلیارد تومان/  ثبت 42 میلیون رکورد در سامانه جامع تعاون

محمد جعفر کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد هفته تعاون گفت: در این هفته قرار است در 4 استان جدید شرکت‌های دانش‌بنیان تعاونی راه‌اندازی شوند و با این حساب تعداد شرکت‌های دانش بنیان در بخش تعاون در 14 استان به صد مورد می‌رسد.

وی گفت: در حال حاضر 97 هزار شرکت تعاونی فعال و در دست بهره‌برداری و اقدام در کشور وجود دارد که در حوزه تولید، توزیع و خدمات با جمعیتی افزون بر 1.7 میلیون نفر فعالیت دارند.

به گفته وی برای تثبیت و توسعه اشتغال در بخش تعاون و حمایت از اشتغال در تعاونی‌های دانش بنیان و مراکز نوآوری و توسعه تعاون تاکنون تعاونی‌های دانش بنیان در 10 استان راه‌اندازی شده و در هفته تعاون سال جاری در 4 استان جدید مراکز دانش بنیان راه‌اندازی می‌شود که خروجی آن استارتاپ‌ها و تعاونی‌های دانش بنیان است.

به گفته معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پروژه‌ای دیگر در معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون برای شرکت‌های تعاونی آسیب‌دیده از تعطیلی کرونا یارانه دستمزد در نظر گرفتیم و برای اولین بار در سال جاری این یارانه پایدار می‌شود مبنی بر اینکه 20 درصد از سهم کارفرمایی برای تعاون‌گران تخفیف داده می‌شود.

کبیری همچنین گفت: ‌در تفاهمنامه‌ای که در هفته تعاون با بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت تعاون امضاء می‌شود 2100 میلیارد تومان اعتبار برای تعاونی‌ها در نظر گرفته می‌شود که امیدواریم منجر به اشتغال در بخش تعاون و فعال‌سازی تعاونی‌ها شود که 50 درصد از این تسهیلات با نرخ ترجیحی بین 12 تا 14 درصد پرداخت می‌شود.

وی در مورد تعداد اشتغال ایجادشده در تعاونی‌ها گفت:‌ مرجع رسمی مرکز آمار ایران است، اما طرح‌های قابل توجهی با هدف ایجاد اشتغال در کشور راه‌اندازی شده است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: چند خط اعتباری برای 100 شرکت دانش بنیان تعاونی در نظر گرفته شده که از آن استفاده کردند. همچنین در بخش اشتغال روستایی به شرکت های تعاونی روستایی و عشایر هزار میلیارد تومان داده شده و همچنین 400 میلیارد تومان خط اعتبار با نرخ ترجیحی برای تعاونی‌های زنان و جوانان پرداخت شده است.

کبیری گفت: خط اعتباری دیگری حداقل به میزان 50 میلیارد تومان به شرکت‌های تعاونی دانش بنیان اختصاص داده شده است.

وی در مورد میزان ارزان بودن هر شغل تعاونی نسبت به سایر مشاغل گفت:‌ آمار مربوطه در مرکز آمار موجود است.

* ثبت 42 میلیون رکورد در سامانه هوشمند تعاونی‌ها

کبیری در مورد راه‌اندازی سامانه جامع و هوشمند تعاونی‌ها گفت: این سامانه راه‌اندازی شده و تاکنون قریب به 42 میلیون رکورد داشته است، امیدواریم با ثبت مشخصات شرکت‌های تعاونی سامانه جامع توسعه پیدا کند و هدف غایی آن که شفافیت و احیای اعتماد عمومی مردم به تعاون و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تعاون است، محقق شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون گفت: افزایش سرمایه این بانک از چند محل از جمله تجدید ارزیابی دارایی‌ها صورت می‌گیرد، همچنین در بودجه سال 99 مبلغ 100 میلیارد تومان برای تقویت سرمایه این بانک وصول شد. در بودجه سال جاری هم در 6 ماه قرار است هزار میلیارد تومان جدید برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اختصاص داده شود و در صورتی که همه این طرح‌ها محقق شود، سرمایه بانک تخصصی توسعه تعاون از هزار میلیارد تومان کنونی به 4 هزار میلیارد تومان یعنی 4 برابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: در حال حاضر حداقل سرمایه بانک توسعه تعاون به 2 هزار میلیارد تومان می‌رسد و امیدواریم با پرداخت سهم دولت که مجلس هم مصوب کرده تا پایان شهریور ماه سهم دولت پرداخت شود، سرمایه بانک حداقل دو برابر و در صورت تحقق همه موارد به 4 برابر افزایش یابد.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول