اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

شبکه‌های اجتماعی زیر تیغ جریمه کشورها/ جریمه یک میلیون دلاری روسیه برای فیس‌بوک، توئیتر و تلگرام

روسیه در جدیدترین بررسی تخلفات شرکت‌های تلگرام، فیس‌بوک و توئیتر به علت ممانعت از حذف محتوای ممنوعه، آنها را نزدیک به یک میلیون دلار جریمه خواهد کرد.

شبکه‌های اجتماعی زیر تیغ جریمه کشورها/ جریمه یک میلیون دلاری روسیه برای فیس‌بوک، توئیتر و تلگرام

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از تاس، دادگاه جهانی شماره 422 منطقه تاگانسکی در مسکو اعلام کرد، شبکه‌های اجتماعی تلگرام، فیس بوک  و توئیتر به علت ممانعت از حذف محتوای ممنوعه با 72 میلیون روبل (988 هزار و 605 دلار) مواجه می‌شوند.

به نوشته این خبرگزاری، جلسه دادگاه مربوطه در 14 سپتامبر برگزار خواهد شد و این دادگاه به تخلفات اداری مربوط به این شرکت را بررسی خواهد کرد.

این دادگاه 5 تخلف مربوط فیس بوک، دو تخلف در رابطه با تلگرام و دو تخلف در رابطه با توئیتر بر اساس بخش 4 ماده 13.41 قانون جرایم اداری فدراسیون روسیه تهیه شده، دریافت کرده است.

دادگاه 422 اعلام کرد: «حداقل مجازات برای این تخلف، جریمه‌ای تا 8 میلیون روبل است. جلسه این دادگاه که این پروتکل‌ها (تخلفات) را بررسی خواهد کرد، قرار است در 14 سپتامبر برگزار شود.»

به نوشته این گزارش، فیس بوک با 40 میلیون روبل دیگر (549 هزار و 231 دلار)، توئیتر با 16 میلیون روبل دیگر (219 هزار و 688 دلار) و تلگرام با 16 میلیون روبل دیگر (219 هزار و 688 دلار) برای امتناع از حذف محتوای ممنوعه جریمه مواجه هستند.

در سال 2021، فیس بوک در مجموع و به تنهایی 49 میلیون روبل (672 هزار 800 دلار) در جریمه دادگاهی دریافت کرد.

به گزارش فارس، اخیرا روسیه در راستای ایجاد امنیت در فضای مجازی کشور خود، دست به اقداماتی از جمله رسیدگی به محتوایات شبکه‌های اجتماعی زده است.

* اولتیماتوم روسیه به توئیتر: فیلتر می‌شوید

اواخر سال گذشته، خبرگزاری تاس طی خبری نوشت، معاون خدمات فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه گفت: اگر توئیتر اطلاعات ممنوعه را از این شبکه حذف نکند، مسکو، این شبکه اجتماعی را طی یک ماه آینده مسدود خواهد کرد.(جزئیات بیشتر)

این اقدام پس از آن صورت گرفت که این سازمان، به علت نقض قوانین روسیه توسط توئیتر، در ابتدا سرعت بارگذاری این شبکه اجتماعی در سراسر روسیه کاهش و سپس هشدار داد در صورت عدم رعایت مقررات این کشور فیلتر می‌شود.

* تلگرام و فیس‌بوک در روسیه جریمه شدند

چندی پیش نیز دادگاهی در روسیه تلگرام و فیس‌بوک را به خاطر عدم حذف محتواهای غیرقانونی جریمه کرد. در این راستا فیس‌بوک به پرداخت 6 میلیون روبل و تلگرام هم به پرداخت 11 میلیون روبل محکوم شده است. (جزئیات بیشتر)

در همین راستا، دولت روسیه همچنین از شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی خواسته تا اولاً در داخل این کشور دفتر ایجاد کنند و ثانیا اطلاعات شهروندان روس را در سرورهای داخل روسیه نگهداری کنند.

* قوانین روسیه

از ابتدای فوریه قانونی در روسیه اجرا شد که شبکه های اجتماعی را ملزم می‌کند، به طور مستقل محتوای ممنوع را شناسایی و مسدود کنند.

شبکه های اجتماعی ملزم شده‌اند تا به سرعت دسترسی به چنین اطلاعات ممنوعه‌ای را محدود کنند. اگر دسترسی به چنین محتواهایی به صورت مستقل طی 24 ساعت برای آنها ممکن نبود، مدیریت شبکه اجتماعی باید، این اطلاعات را برای سازمان نظارت فدرال ارسال کند.

* واکنش های کشورهای دیگر از کره جنوبی تا انگلیس

کنترل شبکه های مجازی، موضوعی است که اخیرا در کشورهای مختلف جهان از کره جنوبی، مهد فناوری تا اروپا مورد توجه قرار گرفته است.

چین، هند و حتی انگلیس هم اخیراً رویکرد مشابهی را در قبال شبکه‌های اجتماعی در پیش گرفته‌اند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نیز طی ملاقات با نماینده شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی در این کشور به آنها هشدار داد که ممکن است به خاطر عدم رعایت قوانین مربوط به جلوگیری از انتشار مطالب غیرقانونی و خلاف شامل محتواهای نفرت‌پراکنی  و نژادپرستانه با جریمه معادل 10درصد کل درآمد جهانی آنها روبه‌رو شوند.

* دست و پای گوگل و اپل در کره‌جنوبی بسته شد

پارلمان کره‌جنوبی اخیرا قانونی را به تصویب رسانده است که بر مبنای آن اپل و گوگل دیگر نمی‌توانند از خریدهای درون‌برنامه‌ای نرم‌افزارها کمیسیون بگیرند.

شرکت‌های بزرگ نظیر اپل و گوگل در بسیاری از نقاط جهان به خاطر دریافت کمیسیون‌های بالا حتی تا 30 درصد از شرکت‌های نرم‌افزاری برای ارائه نرم‌افزارهای آنها و خریدهای درون‌برنامه‌ای به شدت مورد انتقاد هستند و کره‌جنوبی نخستین اقتصاد بزرگی است که جلوی این کار را گرفته است. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز، آژانس حفاظت از حریم شخصی دولت کره جنوبی شرکت فیس بوک آمریکا را به خاطر در اختیار قرار دادن بدون اجازه اطلاعات کاربران به دیگر شرکت‌ها، به 6.1 میلیون دلار جریمه محکوم کرده بود. (جزئیات بیشتر)

* جریمه 270 میلیون دلاری گوگل توسط فرانسه

اخیرا دولت فرانسه اقدام به انجام تحقیقاتی در زمینه عملکرد شرکت‌های آمریکایی نظیر گوگل، اپل و فیسبوک در اجرای اقدامات ضد رقابتی کرده است، در هعمین راستا سازمان رقابت فرانسه اعلام کرد که گوگل به شکلی ناعادلانه شرکت‌ها را به سوی سرورهای تبلیغاتی خود هدایت کره و این قضیه به ضرر رقبا بوده است.(جزئیات بیشتر)

شرکت گوگل آمریکا نیز موافقت کرد تا به خاطر سوءاستفاده از قدرت در تبلیغات آنلاین، 268 میلیون دلار جریمه به دولت فرانسه پرداخت کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول