اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دستگیری ۸ حفار غیرمجاز در حین ارتکاب جرم در تپه‌ای تاریخی در گرگان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری هشت حفار غیرمجاز حین گشت‌زنی شبانه نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در تپه‌ای تاریخی در شهر گرگان خبر داد.

دستگیری ۸ حفار غیرمجاز در حین ارتکاب جرم در تپه‌ای تاریخی در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، سیدفرامرز میر اظهار کرد: در راستای تقویت نظارت‌های میدانی به‌صورت شبانه‌روزی بر فعالیت متخلفان عرصه میراث‌فرهنگی و جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های تاریخی به‌منظور کشف اموال تاریخی-فرهنگی توسط سودجویان مواریث فرهنگی، گشت مشترک شبانه را با حضور نیروهای پایگاه عملیاتی یگان حفاظت مرکز استان از تپه تاریخی «جعفرآباد» گرگان را عملیاتی کردیم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای یگان حفاظت پس از رصد اطلاعاتی و پایش میدانی منطقه متوجه حضور افرادی مشکوک بر روی این تپه تاریخی شدند، تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی پس از کسب نیابت قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری هشت نفر از حفاران غیرمجاز در حین حفاری به عمق ۲۲ متر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان خاطرنشان کرد: از این افراد ادوات حفاری غیرمجاز و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد و سپس متهمان با تنظیم صورت‌جلسه برای سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل نیروی انتظامی شدند.

میر بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بناهای تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد از این‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول