اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تعیین نماینده شورا جهت پیگیری الحاق اراضی باسمنج قانونی است / فرمانداری شورا را متهم به مداخله می‌کند

عضو شورای شهر تبریز گفت: ایرادی که فرمانداری به تعیین نمایندگان شورای شهر تبریز برای پیگیری الحاق اراضی باسمنج به حریم‌شهر تبریز گرفته، درست نیست.

تعیین نماینده شورا جهت پیگیری الحاق اراضی باسمنج قانونی است / فرمانداری شورا را متهم به مداخله می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فریدون بابایی‌اقدم امروز در جلسه شورای شهر تبریز، اظهار داشت: ایرادی که فرمانداری به تعیین نمایندگان شورای شهر تبریز برای پیگیری الحاق اراضی باسمنج به حریم‌شهر تبریز گرفته، درست نیست و شورا باید پیگیر این موضوع باشد و موظف است طرح‌های توسعه شهری را بررسی و به مراجع اعلام کند.

وی افزود: وقتی در سال ۹۵ تصویب شده باسمنج به تبریز الحاق شود ما باید این موضوع را پیگیری کنیم، تعجب می‌کنم استانداری و معاونت‌های تقسیمات سیاسی آن به جای رفع مشکلات مشکل تراشی می‌کنند.

بابایی‌اقدم با بیان اینکه با شهرستان‌های شبستر؛ بستان‌آباد و هریس در خصوص تداخل حریم مشکلاتی داریم، گفت: اما استانداری به جای حل موضوع مشکل تراشی می‌کند، نمی‌دانم این کینه‌توزی و لجاجت به چه دلیل است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: خواهش می‌کنم نمایندگان مجلس پیگیر اعتراض اعضای شورای شهر در این زمینه باشند و رفع تداخل حریم ‌و محدوده اطراف تبریز در دستور کار قرار گیرد.

فرمانداری شورا را متهم به مداخله می‌کند

روح الله دهقان‌نژاد دیگر عضو شورای شهر تبریز، متذکر شد: نامه فرمانداری می‌گوید، شورا مداخله‌ای در تصمیم نداشته باشد اما ما در تصمیم مداخله نداریم و در نهایت شورا باید پیگیر منافع شهر تبریز باشد ما با کلان‌شهر تبریز روبه‌رو هستیم، باید متناسب با این شهر تصمیم‌گیری کنیم.

وی بیان داشت: فرمانداری ما را متهم به دخالت در تصمیم‌گیری می‌کند اما موظف هستیم مشکلات راپیگیری کنیم.

تشکیل جلسه با نمایندگان مجلس در رابطه با باسمنج

علیرضا نوای‌باغبان، عضو شورای تبریز نیز یادآور شد: اولین جلسه شورا بعد از این جلسه با حضور نمایندگان مجلس برگزار شود و مسائل حریم‌شهر تبریز پیگیری شود.

روح‌الله رشیدی، عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: ما اختیاراتی در چارچوب قانون داریم که باید این مشکلات حریم را پیگیری کنیم.

تشکیل جلسه فوق‌العاده شورا با حضور نمایندگان مجلس

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: باید با حضور نمایندگان مجلس همچنین فرماندار شهرستان تبریز جلسه‌ای فوق‌العاده برگزار شود تا این موضوع پیگیری شود.

اعضای شورای شهر نسبت به تشکیل بخش باسمنج در داخل حریم تبریز اعتراض کرده گفتند، مخالف پیشرفت باسمنج نیستیم اما نباید در حریم تبریز نیز تداخل ایجاد شود.

 تصمیم استانداری و فرمانداری هم به ضرر باسمنج و هم به ضرر تبریز است

پرویز هادی دیگر عضو شورای شهر تبریز در ادامه اذعان داشت: تصمیم استانداری و فرمانداری هم به ضرر باسمنج و هم به ضرر تبریز است. ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه بی‌داد می‌کند و اگر بخش شود حاشیه‌نشینی بزرگی نیز ایجاد خواهد شد‌.

برگی خاطرنشان کرد: اعتراض ما ایجاد بخش در داخل حریم تبریز است و با بخش شدن باسمنج مشکلی نداریم.

انتهای پیام/60034/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول