اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آخرین و‌ضعیت تأخیرات پروازی/ بیشترین پروازها در کدام فرودگاه‌هاست

در ۳ ماه ابتدایی امسال فرودگاه‌ مهرآباد با ۲۸ هزار و ۶۳۰ فروند نشست و برخاست، فرودگاه مشهد با ۱۰هزار و ۲۳۶ فروند و فرودگاه شیراز با ۶ هزار و ۳۶۶ فروند نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر، در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

آخرین و‌ضعیت تأخیرات پروازی/ بیشترین پروازها در کدام فرودگاه‌هاست

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس جداول و نمودارهای پروازی و آمار فرودگاهی، در سه ماهه ابتدایی امسال بیشترین نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مهرآباد با 28 هزار و 630 فروند ثبت شد.

* ثبت بیشترین و کمترین نشست و برخاست هواپیما به ترتیب در فرودگاه‌های مهرآباد و اراک

در همین مدت کمترین نشست و برخاست هواپیما طبق بررسی آمار 52 فرودگاه کشور، در فرودگاه اراک با 28 فروند نشست و برخاست ثبت شد.

در سه ماهه ابتدایی سال گذشته در فرودگاه مهرآباد 18 هزار و 82 فروند نشست و برخاست ثبت شد که امسال نسبت به پارسال با رشد 58 درصدی مواجه بود.

همچنین سال گذشته در فرودگاه اراک که کمترین نشست و برخاست هواپیما را ثبت کرده بود، 10 فروند نشست و برخاست ثبت شد که رشد 100 درصدی را نسبت به سه ماهه ابتدایی سال 99 ثبت کرده است. 

در سه ماهه ابتدایی امسال فرودگاه‌های مشهد با 10 هزار و 236 پرواز و شهید دستغیب شیراز با 6 هزار و 366 پرواز در رتبه‌های بعدی از نظر نشست و برخاست هواپیما و همچنین اعزام و پذیرش مسافر قرار دارند.

* ثبت بیشترین آمار تأخیرات پروازی توسط ساها و پارس‌ایر‌ 

طبق این آمار شرکت‌های هواپیمایی ساها و پارس‌ایر با ثبت 39 درصد و 35 درصد تأخیر در پروازها، بیشترین آمار تأخیرات پروازی را ثبت کردند.

در خرداد امسال 257 هزار و 365 دقیقه پرواز داخلی و خارجی ثبت شده است که در این بخش بیشترین آمار تأخیر پروازی با 38 هزار و 598 دقیقه متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است. 

* رشد 100 درصدی پروازهای عبوری در 3 ‌ماهه ابتدایی سال

در بخش پروازهای عبوری نیز در سه ماهه ابتدایی امسال 30 هزار و 448 پرواز عبوری از آسمان کشور ثبت شد که نسبت به سه ماهه ابتدایی سال 99، که رقم 14 هزار و 923 پرواز عبوری بود 100 درصد رشد داشته است.


جدول پروازهای عبوری از آسمان کشور

در خرداد امسال میزان پروازهای عبوری با رقم 8 هزار و 938 پرواز نسبت به پروازهای عبوری خرداد 99 با رقم 5372 پرواز 66 درصد افزایش داشته است. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول