اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر سوریه: در سفر هیات لبنانی به دمشق یک معنای سیاسی وجود دارد

سفیر سوریه در بیروت با تاکید بر اینکه در سفر دیروز هیات لبنانی به دمشق یک معنای سیاسی وجود داشته است، گفت که منافع سوریه و لبنان موجب یکپارچگی و اتحاد میان دو کشور می‌شود.

سفیر سوریه: در سفر هیات لبنانی به دمشق یک معنای سیاسی وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «علی عبدالکریم» سفیر سوریه در بیروت گفت که سفر دیروز هیات لبنانی به دمشق پاسخی به علاقه و منافع دو کشور است.

عبدالکریم در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: گفت‌وگوهای هیات لبنانی در سوریه بر امور مربوط به نفت و انرژی متمرکز بود.

او در عین حال تاکید کرد: در سفر هیئت لبنانی به دمشق یک محتوای سیاسی وجود دارد.

سفیر روسیه ضمن تاکید بر استقبال دمشق از دستیابی لبنان به گاز مصر و برق اردن از طریق خاک سوریه گفت: منافع سوریه و لبنان موجب ایجاد یکپارچگی میان دو کشور می‌شود و دمشق هم از عملی شدن توافقات میان دو کشور استقبال می‌کند.

عبدالکریم گفت که محاسبات آمریکا و کشورهای غربی برای سقوط سوریه و موفقیت تروریسم به هم خورده است.

 یک هیأت از وزرای لبنانی، دیروز (شنبه، ۴ سپتامبر)،  برای نخستین بار طی ده سال اخیر، به سوریه سفر کرد تا به منظور کاهش بحران برق در لبنان، زمینه را برای تدوین طرحی به منظور انتقال برق از اردن به لبنان از طریق سوریه فراهم سازد.

 این هیأت، شامل «زینه عکر» معاون نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور، وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه، «غازی وزنی» وزیر دارایی، «ریمون غجر» وزیر انرژی و «عباس ابراهیم» مدیر کل دستگاه امنیت عمومی است.

«ریمون غجر» وزیر انرژی دولت پیشبرد امور لبنان هم گفت‌وگوهای دیروز میان طرفین سوری و لبنانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت طرف سوری تمایل زیادی به همکاری با طرف لبنانی دارد.

 وزیر لبنانی خبر داد که هفته آینده یک نشست چهارجانبه میان لبنان، سوریه، اردن و مصر در اردن برگزار می‌شود تا ضمن بررسی اقدامات لازم برای اجرای توافقنامه‌های میان چهار کشور در خصوص انتقال برق و گاز به لبنان با عبور از سوریه و اردن و  موضوعات فنی و مالی، یک برنامه کاری و جدول زمانی برای آن وضع شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول