اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بشار اسد: سوریه در تمامی زمینه‌ها از لبنان حمایت خواهد کرد

رئیس جمهور سوریه که میزبان یک هیأت لبنانی بود، گفت که دمشق در کنار ملت لبنان باقی خواهد ماند.

بشار اسد: سوریه در تمامی زمینه‌ها از لبنان حمایت خواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک هیأت لبنانی به ریاست «طلال ارسلان» رئیس« الحزب الدیمقراطی اللبنانی» (حزب دموکراتیک لبنان) بعد از ظهر امروز یکشنبه به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، این هیأت شامل روحانیون، شخصیتهای سیاسی، حزبی، اقتصادی و اجتماعی لبنان بود.

اسد در این دیدار تأکید کرد، اعضای این هیأت که نمایندگان چهره واقعی و اکثریت مردم لبنان هستند، به «اهمیت رابطه با سوریه باور دارند و طی سالهای جنگ وفادار بودند و در کنار آن (سوریه) قرار داشتند».

وی گفت که روابط سوریه و لبنان نباید تحت تأثیر متغیرها و شرایط قرار بگیرد، بلکه «باید آن را تحکیم کرد... سوریه نیز در کنار ملت لبنان باقی خواهد ماند».

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه دمشق در تمامی زمینه‌ها از بیروت حمایت خواهد کرد، خاطر نشان کرد، رهبرانی که دیدگاه درست و روشنی دارند می‌توانند از طریق رابطه متقابل با مردم، آنان را به هدف درست و ثبات برسانند.

اسد با اشاره به تلاشهایی که برای نابودی ساختار اجتماعی و ملی منطقه صورت می‌گیرد، گفت که رهبران جوامع باید وارد کارزار، «حمایت از مغزها» شوند؛ جنگی که برای از بین بردن هویتها صورت می‌گیرد.

طلال ارسلان هم گفت: «سوریهدر تسلیم نشدن در برابر استکبار استعمارگر جهانی و تجاوزگری آن،  به همه دنیا درس داد... مشکلات مردم لبنان و سوریه، ساخته دست استعمار نوین است».

وی با بیان اینکه استعمار در تلاش است که حقوق و کرامت ملتها را زیر پا بگذارد، تأکید کرد: «هر کس با سوریه دشمنی کند، دشمن لبنان است... هیچ فرد ملی‌گرایی، قطع رابطه لبنان و سوریه را نمی‌پذیرد؛ زیرا این مسئله خنجر به لبنان و توطئه علیه سوریه است».

در همین ارتباط، «نصری خوری» دبیرکل شورای عالی لبنان و سوریه روز گذشته گفت که دمشق از درخواست لبنان برای انتقال گاز مصر از طریق خاک سوریه، استقبال کرده است.

خوری تأکید کرد، سفر هیأت عالی لبنانی به سوریه برای اولین بار از سال 2011 به این سو اتفاق می‌افتد و در این سفر موضوع انتقال گاز مصر به اردن و سپس به سوریه و از آن‌جا به لبنان مورد بررسی قرار گرفت. گازی که قرار است در نیروگاههای برق مصرف شود.

رئیس شورای عالی لبنان و سوریه تصریح کرد، پیش از این توافقاتی در خصوص عبور گاز مصر از اردن و سوریه به سمت لبنان وجود داشت، اما با امتناع قاهره، این طرح اجرا نشد و امروز بار دیگر تلاش می‌شود تا این توافقنامه اجرایی شود.

یک هیأت از وزرای لبنانی روز گذشته برای نخستین بار طی ده سال اخیر، به سوریه سفر کرد تا به منظور کاهش بحران برق در لبنان، زمینه را برای تدوین طرحی به منظور انتقال گاز مصر به اردن و از آن‌جا به سوریه و در نهایت انتقال به لبنان فراهم سازد.

از آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱، مقامات لبنانی از سفر رسمی به سوریه اجتناب می‌ورزیدند و دلیل آن را سیاست بیروت در دور نگه داشتن خود از درگیری‌های منطقه‌ای اعلام می‌کردند. هرچند که به اعتقاد تحلیلگران و ناظران سیاسی، دلیل اصلی این امر، فشارهای آمریکا و تبعیت بیروت از سیاست واشنگتن مبنی بر در انزوا نگه داشتن دمشق بود. این در حالی بود که حزب‌الله لبنان هرگز دست از حمایت دمشق بر نداشت

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول