اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

استاندار هرمزگان حکم شهردار رودان را صادر کرد/ گله از کمبود منابع مالی و تورم نیروی انسانی در شهرداری‌ها

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان، کمبود منابع مالی و تورم نیروی انسانی را مهمترین مشکل شهرداری ها عنوان کرد.

استاندار هرمزگان حکم شهردار رودان را صادر کرد/ گله از کمبود منابع مالی و تورم نیروی انسانی در شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، صفدر صادقی در آیین معارفه شهردار رودان اظهار داشت: امروزه اداره شدن شهرها با چالش های متفاوتی مواجه است.

وی افزود: تحقق برنامه و الگوهای بروز شهری همواره نیازمند تامین منابع است و اگر بر مبنای تامین منابع مالی پایدار نباشد، قطعا تاثیر گذاری لازم را نخواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان ادامه داد: هم اکنون علی رغم درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده اما دخل و خرج شهرداری‌ها کفاف نمی‌دهد و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل می تواند در جهت جامه عمل پوشاندن به برنامه های شهرداری کمک شایانی کند.

صادقی با بیان اینکه یک آسیب جدی بنام ساختار نامناسب نیروی انسانی وجود دارد، گفت: یکی از مباحثی که باعث می شود که توسعه لازم در شهرها نداشته باشیم و تفاوت محسوسی را نبینیم، عدم موفقیت در اجرای صحیح  طرح های  عمرانی و توسعه شهری است.

وی مهم ترین دلیل آن را ساختار نامناسب نیروی انسانی دانست که جز اینکه شهرداری‌ها را درگیر  پرداخت هزینه ها میکند عایدی دیگری ندارد و توسعه شهری نیز ناکام می ماند.

صادقی گفت: حجم عظیم نیروهای وارد شده به شهرداری با نظارت بر این موضوع باید کنترل شود  و می توان بهره وری لازم را در سیستم مدیریت شهری تقویت کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان تصریح کرد: هر چه این بدنه چابکتر و موفق‌تر باشد شهرداری می تواند در قبال برنامه هایی که شورا تدوین کرده مطلوب‌تر عمل کند.

وی تاکید کرد: شوراهای اسلامی نیز با وحدت و همدلی خود با تفاهم و تعامل و همدلی برای پیشرفت شهر تلاش کنند.

صادقی بیان داشت: شورا براساس خط و مشی شورایی و در راستای اهداف متعالی شهر و سیستم جامع شهر براساس یک تفکری که از شورای شهر نشات می گیرد، باید حرکت کند.

وی تاکید کرد: قطعا جوانی و پویایی اعضای شورای شهر رودان  باعث پیشرفت شهر رودان خواهد شد.

وی از شهردار جدید رودان خواست ضمن همکاری همه جانبه و همفکری با سیستم فرمانداری، امام جمعه و نخبگان شهر، قدم‌های مثبتی در راستای برنامه‌های توسعه شهری رودان بردارد.

به گزارش فارس، طی این آیین با حضور مدیر دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان، امام جمعه رودان، فرماندار رودان، فرمانده ناحیه سپاه رودان، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس و اعضای شورای شهر، حجت جاودان با حکم فریدون همتی استاندار هرمزگان  رسماً به عنوان شهردار رودان معارفه شد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول