اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

منابع خبری: «احمد مسعود» در جایی امن در پنجشیر است

پایگاه خبری الشرق به نقل از دفتر «امر الله صالح» خبر داد که فرمانده جبهه مدافعان پنجشیر در جایی امن در داخل پنجشیر قرار دارد.

منابع خبری: «احمد مسعود» در جایی امن در پنجشیر است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر «امر الله صالح» معاون رئیس جمهور سابق افغانستان به پایگاه خبری الشرق خبر داد که «احمد مسعود» فرمانده جبهه مدافعان پنجشیر  در جایی امن در داخل پنجشیر قرار دارد.

بر اساس ادعای این پایگاه خبری، طالبان سیطره بر مرکز ولایت پنجشیر را کامل کرده و امرالله صالح نیز به تاجیکستان گریخته است. 

از سوی دیگر منابع خبری از جان باختن «فهیم دشتی» سخنگوی جبهه مدافعان پنجشیر در حملات طالبان خبر داده‌اند.

ساعتی پیش نیز «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان پیشنهاد احمد مسعود برای گفت‌وگو را رد کرد.

وی که با شبکه الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «پس از آنکه احمد مسعود پیشنهاد ما برای صلح را رد کرد، دیگر چیزی برای مذاکره باقی نمانده است».

احمد مسعود امروز گفته بود که اگر طالبان نیروهای خود را از پنجشیر و اندراب خارج کنند، جبهه پنجشیر از تحرکات نظامی دست کشیده و با این گروه گفت‌وگو خواهد کرد.

مسعود تاکید کرد که در صورتی که طالبان حملاتشان را در پنجشیر، کاپیسا، پروان و اندراب متوقف کنند، جبهه مقاومت نیز حاضر است دست از جنگ برداشته از راه مذاکره برای داشتن یک حکومت همه شمول حرکت کنند.

در روزهای گذشته طالبان اعلام کرده بود مذاکرات با جبهه پنجشیر به شکست انجامیده و نتیجه‌ای در پی نداشته است.

درگیری ها در پنجشیر از حدود دو هفته پیش بین طالبان که حاکمیت کل افغانستان را بر عهده گرفته و جبهه مدافعان پنجشیر به رهبری احمد مسعود در آن ولایت آغاز و تاکنون ادامه دارد.

گزارشات ضد و نقیض از بامداد امروز تا کنون از پیشروی طالبان تا مقام ولایت پنجشیر منتشر شده که از سوی رهبری جبهه ی مقاومت رد و آنان از تلفات وارد شده به طالبان خبر داده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول