اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پسر معمر القذافی آزاد شد و لیبی را به مقصد ترکیه ترک کرد

پسر سوم معمر القذافی پس از هفت سال زندان، شب گذشته آزاد و به محض آزادی، با هواپیمایی اختصاصی راهی استانبول شد.

پسر معمر القذافی آزاد شد و لیبی را به مقصد ترکیه ترک کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات لیبیایی، سرانجام شب گذشته «الساعدی القذافی» پسر سوم معمر القذافی دیکتاتور سابق لیبی را آزاد کردند. الساعدی دو سال پیش از همه اتهامات تبرئه شده و دادستانی حکم آزادی او را صادر کرده بود.

 روسیا الیوم به نقل از یک منبع مطلع نوشت، الساعدی ۴۸ ساله، فرزند سوم معمر القذافی، پس از آزادی با یک هواپیمای اختصاصی از نوع «فالکون ۹۰۰» متعلق به هوانوردی خصوصی، لیبی را به مقصد استانبول ترکیه ترک کرد.

«محمد حموده» سخنگوی دولت وحدت ملی لیبی نیز آزادی این فرزند معمر القذافی را تایید و اعلام کرد که دو سال پیش، دادستانی کل، حکم آزادی الساعدی را صادر کرده بود، لذا بر اساس این حکم و تاکید «عبدالحمید الدبیبه» نخست‌وزیر دولت وحدت ملی مبنی بر عدم نگه داشتن غیرقانونی هیچ زندانی، وی شب گذشته آزاد شد.

یک منبع آگاه امنیتی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت که علاوه بر الساعدی، «احمد رمضان» مدیر دفتر اطلاعات معمر القذافی نیز آزاد شده است.

یک مقام رسمی لیبی در گفت‌وگو با رویترز گفت که الساعدی پس از مذاکرات موفق شماری از شخصیت‌های قبیله‌ای برجسته با نخست‌وزیر دولت وحدت ملی آزاد شد. یک منبع آگاه دیگر می‌گوید که در این مذاکرات «فتحی باشاقا» وزیر کشور پیشین لیبی نیز حضور داشت.

الساعدی در ایام سقوط حکومت پدرش به نیجر گریخت، اما در سال ۲۰۱۴ به دولت لیبی تحویل شد و از آن زمان در زندانی در طرابلس نگهداری می‌شد و به ادعای وکیل مدافع او، الساعدی بشدت تحت شکنجه و‌ آزار روحی قرار داشت. وزارت دادگستری در آوریل سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که وی ثابت کرده در قتل، فریب، تهدید و افترا علیه «بشیر الریانی» بازیکن سابق، بی‌گناه است.

الساعدی پسرم سوم معمر، متولد ۱۹۷۳ است که بازیکن فوتبال تیم ملی لیبی بود و ریاست فدراسیون فوتبال را نیز بر عهده داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول