اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

میانگین تزریق روزانه واکسن در قم ۱۰ هزار دوز است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم میانگین تزریق روزانه واکسن را در استان حدود ۱۰ هزار دوز دانست و تأکید کرد: پایگاه های واکسیناسیون در قم حتی در روزهای تعطیل هم فعال است.

میانگین تزریق روزانه واکسن در قم ۱۰ هزار دوز است

سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به این که فعلا از موج پنجم بیماری کووید۱۹ عبور نکرده ایم بیان کرد: البته قله این موج در آمار و نمودارها دیده می شود، اما تردیدی نیست که عادی انگاری می تواند موج های سینوسی بیماری کرونا را در استان به دنبال داشته باشد.

وی با بیان این که استان قم در بین استان های کشور در رتبه هفدهم ابتلا و بستری های کرونایی قرار دارد خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های موج فعلی این بیماری، طولانی شدن مدت دامنه آن است که سبب خستگی مفرط کادر بهداشت و درمان شده است.

وی سپس به آخرین آمار مربوط به کرونا در استان توجه داد و گفت: آخرین آمار هفتگی تعداد مراجعه ها به مراکز بهداشتی استان عدد چهار هزار و ۶۵۰ را نشان می دهد، ضمن آن که افراد صرفا از طریق نظام نوبت دهی تلفنی و اینترنتی به مراکز ۹ گانه بهداشتی مراجعه می کنند و تنها بیماران سالمند، مادران باردار و افراد به دنبال بازگشت به محیط کار از این قاعده مُستثنا هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان ادامه داد: آخرین آمار تعداد تست های هفتگی کرونا در قم، حدود ۱۹ هزار مورد است که حدود ۵ هزار مورد از آن ها مثبت شده است.

محبی در عین حال از رهگیری هفتگی حدود ۱۲ هزار بیمار کرونایی در استان خبر داد و اظهار کرد: تعداد هفتگی مراقبت در منزل هم حدود ۹۰ بیمار است که البته افزایش تعداد پزشکان می تواند سبب افزایش این عدد شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین آمار استان قم را از نظر انجام تست سریع کرونا مطلوب خواند و یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی قم در این زمینه در بین پنج دانشگاه برتر علوم پزشکی در کشور قرار دارد.

وی با ابراز خرسندی از زیرساخت های مربوط به واکسیناسیون در استان اذعان کرد: درصد افراد زیرپوشش واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در استان به عدد ۳۴ رسیده که حدود سه درصد از میانگین کشوری بهتر است، اما در عین حال نیازمند گسترش واکسیناسیون در استان هستیم، ضمن آن که در مراکز واکسیناسیون حتما باید شاهد حضور پرسنلی از نیروی انتظامی و همچنین اورژانس باشیم.

محبی اضافه کرد: البته بر اساس آمار، میزان استقبال از واکسیناسیون در بین سالمندان قم همچنان از میانگین کشوری کمتر است.

وی با انتقاد و ابراز نگرانی از برخی تخریب ها علیه طب نوین و واکسیناسیون بویژه در فضای مجازی تصریح کرد: این تخریب ها سبب خدشه دار شدن اعتماد عمومی می شود.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین افزود: خوشبختانه قم از معدود شهرها و استان هایی است که مراکز واکسیناسیون در آن حتی در روزهای تعطیل نیز فعال بوده و هست، البته برخی ساعات غیرفعال بودن این مراکز در روزهای گذشته به دلیل مشکلاتی مانند کمبود واکسن بوده است.

محبی در عین حال میانگین روزانه تزریق واکسن را در استان قم، حدود ۱۰ هزار دُز عنوان کرد و گفت: تردیدی نیست که عمده ترین دلیل کاهش مرگ و میرهای کرونایی در افراد ۶۰ سال و بیشتر، انجام واکسیناسیون علیه این بیماری بوده است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول