اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای 17 پروژه عمرانی زکات در زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به رشد 144 درصدی جمع‌آوری زکات در استان گفت: 90 درصد این مبلغ برای نیازمندان و 10 درصد آن برای 17 پروژه عمرانی هزینه شده است.

اجرای 17 پروژه عمرانی زکات در زنجان

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای جامعه هدف این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه فرآیند توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با تکیه بر سه رکن اشتغالزایی و فراهم کردن زمینه کسب و کار، تأمین مسکن مناسب و ارائه خدمات فکری و فرهنگی برای جامعه هدف این نهاد انجام می‌شود، افزود: با همین رویکرد تلاش می‌کنیم نتیجۀ فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه فقرزدایی، خروج توانمند شده مددجویان تحت حمایت از چرخه حمایت و توانمندسازی آنان به صورت زمان دار و هدفمند باشد.

صفری ادامه داد: با همین نگاه در کنار خدمات اشتغال و فکری، فرهنگی، تحصیلی و آموزشی، تأمین مسکن مناسب به منظور تسهیل گری و سرعت‌بخشی در فرآیند توانمندسازی جامعه هدف از برنامه‌های مهم و اولویت دار این نهاد بوده و بر همین اساس خدمات مسکن کمیته امداد در قالب ساخت، تعمیر، بهسازی، مقاوم‌سازی و خرید مسکن به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور بیش از ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل منابع اعتبارات داخلی این نهاد و هم‌افزایی آن با کمک‌های مردمی در حوزه مسکن مددجویان تحت حمایت سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به ارائه گزارشی از زکات جمع‌آوری شده در استان پرداخت و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در ۵ ماه گذشته از سال‌جاری تحقق ۱۴۴ درصدی داشته است.

صفری با اشاره به اینکه زکات استان در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است، افزود: ۹۰ درصد این مبلغ برای نیازمندان و ۱۰ درصد آن برای ۱۷ پروژه عمرانی هزینه شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول