اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

ایران خودرو برای واکسیناسیون جامعه کارگری با تمام امکانات به میدان آمد/واکسیناسیون ۲۰۰ هزار نفر ظرف یک ماه آینده

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: با این که ایران خودرو وظیفه ذاتی نداشته، اما با تمام امکانات و پرسنل به میدان آمده و با مساعدت ارزشمند مدیرعامل و همکاری خوب بسیج این شرکت، مرکز واکسیناسیون راه اندازی شده است. این اقدام در راستای افزایش دوبرابری واکسیناسیون در تهران بزرگ است.

ایران خودرو برای واکسیناسیون جامعه کارگری با تمام امکانات به میدان آمد/واکسیناسیون ۲۰۰ هزار نفر ظرف یک ماه آینده

اخبار شرکتها؛ ایکوپرس- سردار سرتیپ پاسدار حسن حسن زاده در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون ساپکو افزود: یکی از ظرفیت ها و قابلیت های خوب نظام جمهوری اسلامی این است که وقتی نیاز است که کمک و اقدامی برای مردم انجام شود همه پای کار می‌آیند.

وی افزایش ظرفیت واکسیناسیون تا دو و نیم برابر در استان تهران را بخشی از رزمایش شهید سلیمانی دانست و گفت: هفته گذشته برای مرحله جدید طرح شهید سلیمانی تصمیمی راهبردی گرفته شد تا ظرفیت تزریق واکسیناسیون را به دو تا دو و نیم برابر افزایش دهیم.

سردار سرتیپ حسن زاده از دو شیفته شدن مراکز تزریق واکسن خبر داد و افزود: کمبود واکسن نداریم و با واردات انجام شده و تولید داخل، این نوید را به مردم عزیز می دهیم که طبق توافق با بهداشت و درمان تهران به زودی دیگر در هیچ یک از مراکز واکسیناسیون مناطق شهری مردم دغدغه واکسن نداشته باشند و در هیچ محلی شاهد صف و تجمع نباشیم. 

وی با بیان این‌که در سری جدید طرح شهید سلیمانی پنج راهبرد با ۵۰ راهکار تدوین کرده ایم، ادامه داد: یکی از این راهبرد‌ها واکسیناسیون بود، موضوع بعدی اقدامات حمایتی از جمله بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه بود و اقدامات پیشگیرانه خوبی هم در حال انجام است، تیم‌های نظارتی، مراقبتی و حمایتی بسیج در تهران فعال هستند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان این که در شرکت ایران خودرو با برنامه دقیقی که ستاد مقابله با کرونا با همکاری گسترده بسیج تنظیم کرده اقدامات پیشگیرانه آموزشی، توصیه ها و رعایت شیوه نامه ها صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: در بحث حمایتی نیز اقدامات خوبی توسط گردان‌های بسیج انجام شده است از جمله این که اقلام مورد نیاز منازلی که تمامی افراد خانواده آن‌ها درگیر بیماری هستند از طریق پیک موتوری تهیه و ارسال می‌شود.

سردار حسن‌زاده افزود: تامین کپسول و دستگاه‌های اکسیژن ساز از دیگر اقدامات است؛ در این مرحله پویشی را برای تهیه کپسول‌های اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز راه اندازی کردیم که تا روز گذشته ۵۰۰ دستگاه کپسول و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز تهیه شده که در مراکز محلی به مردم تحویل داده می‌شود، بنا داریم تا هفته آینده این میزان به دو هزار دستگاه افزایش یابد.

*واکسیناسیون ۲۰۰ هزار نفر ظرف یک ماه آینده

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تا به امروز بیش از ۶۰ هزار دوز واکسن تزریق شده و تا فردا واکسیناسیون تمامی شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو در استان تهران و البرز به پایان خواهد رسید. 

فرشاد مقیمی گفت: با همکاری وزارت بهداشت در تامین واکسن و استفاده از تمام ظرفیت ها و همراهی بسیج کارکنان، تزریق روزانه ۱۰ هزار دوز را خواهیم داشت که البته ظرفیت ایجاد شده روزانه ۲۸ هزار و ۵۰۰ دوز است و این  امکان را فراهم کردیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارکنان واکسینه شوند. 

وی ویروس کرونا را یکی از موانع تولید دانست و گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون، مانع بزرگی در مسیر تولید از میان خواهد رفت. 

مقیمی از اعلام آمادگی برای در اختیار قرار دادن ظرفیت های ایران خودرو به وزارت بهداشت برای تسریع در فرآیند واکسیناسیون خبر داد و گفت: می توانیم علاوه بر ظرفیت ۲۸ هزار و ۵۰۰ دوز در روز در مراکز ایجاد شده و با ایجاد ظرفیت واکسیناسیون سیار در خدمت وزارت بهداشت باشیم تا بتوانیم در مدت کوتاهی این فرآیند را در کشور اجرا کنیم. 

وی با اشاره به اقداماتی که از اسفند ۹۸ در ایران خودرو برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده، اظهار کرد: با اقدامات پیشگیرانه میزان درگیری همکاران به ویروس کرونا کنترل شده است.

مقیمی افزود:‌ بخشی از اقدامات، پیشگیری از ابتلا و واکسینه کردن کارکنان بود که با هماهنگی وزارت بهداشت و ظرفیت های بالای حوزه بسیج توانستیم این طرح را ساماندهی کنیم؛ واکسیناسیون کارکنان محدود به شرکت ایران خودرو نیست و مجموعه قطعه سازان حاضر در ۱۶ استان و شبکه نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش که همکار ایران خودرو هستند نیز در این طرح واکسینه می شوند.

وی تصریح کرد:‌ بر این اساس در بازه زمانی یک ماهه بیش از  ۲۰۰ هزار نفر از کارکنان ایران خودرو و قطعه سازان واکسینه می‌شوند.

مقیمی افزود: کارکنان ایران خودرو پای کار آمده اند و با کمک های مومنانه آنان، پنج هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شده است.

سردار حسن زاده، فرمانده سپاه تهران بزرگ به همراه فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و سردار رعیتی فر، مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور و عادل پیرمحمدی، مدیرعامل شرکت ساپکو، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام تدفین شده در سایت ایران خودرو، از روند اجرای رزمایش شهید سلیمانی در شرکت ساپکو و واکسیناسیون کارکنان شرکت‌های قطعه ساز و همچنین پویش کمک های مومنانه در محل شرکت ساپکو بازدید کردند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول