اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت حزب «الحراک الجنوبی» یمن از عملیات اخیر صنعاء در خاک سعودی

حزب الحراک الجنوبی یمن از عملیات موفق اخیر نیروهای مسلح این کشور در عمق خاک سعودی حمایت و بر ضرورت تداوم چنین عملیات‌های بازدارنده‌ای علیه متجاوزان تاکید کرد.

حمایت حزب «الحراک الجنوبی» یمن از عملیات اخیر صنعاء در خاک سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب «الحراک الجنوبی» (جنبش جنوب) یمن، شرکت کننده در کنفرانس گفت‌وگوی ملی و امضا کننده توافق صلح و مشارکت در این کشور، از عملیات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق خاک سعودی استقبال کرد و انجام موفق این عملیات موسوم به «موازنه بازدارندگی هفتم» را تبریک گفت.

این شاخه از حزب الحراک الجنوب، با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، منتشر شد، بر «تداوم ایجاد بازدارندگی مقابل متجاوزان و اشغالگران تا زمانی که بر سر عقل بیایند و بدون قید و شرط از تجاوز و محاصره خود دست بردارند»، تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ملت یمن از سرزمین، آبرو، حاکمیت و استقلال خود مقابل ائتلاف متجاوز، اشغالگر، مستکبری که در حال نابودی یک سرزمین و نسلی از فرزندان آن است و فجیع‌ترین جنایات جنگی را علیه مردم یمن مرتکب شده و باعث بدترین فاجعه انسانی در این کشور در جهان شد، دفاع می‌کند».

این حزب در پایان از مردم آزاده جهان خواست تا به وظیفه خود عمل کنند و از حق مردم یمن برای زندگی در صلح و بدون هیچ گونه دخالت خارجی در امورشان حمایت و پشتیبانی کنند و نیروهای آمریکایی، انگلیسی، صهیونیستی، سعودی و اماراتی و مزدواران و ایادی آن‌ها را برای تمام جنایات جنگی کامل علیه یمن و یمنی‌ها بازخواست و محاکمه کنند.

«یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دیروز (یکشنبه، ۵ سپتامبر) از انجام عملیات موازنه بازدارندگی هفتم در عمق عربستان سعودی خبر داد و گفت، در این عملیات از شانزده پهپاد و موشک بالستیک ذوالفقار و بدر استفاده شد.

وی تصریح کرد: عملیات مذکور در چارچوب مقابله با تجاوزات ائتلاف سعودی انجام شد و طی آن، تأسیسات حیاتی و مراکز نظامی عربستان سعودی با پهپاد «صماد ۳» و موشک هدف گرفته شد.

سریع توضیح داد: در این عملیات تأسیسات وابسته به «آرامکو» در «رأس التنوره» در منطقه «الدمام» در شرق سعودی با هشت پهپاد صماد ۳ و موشک بالستیک از نوع «ذوالفقار» هدف گرفته شد.در عملیات مذکور، تأسیسات آرامکو در جده، جازان و نجران نیز با پنج موشک بالستیک از نوع «بدر» و دو پهپاد صماد ۳ هدف گرفته شد.

وی در پایان به عربستان سعودی درباره ادامه تجاوز به یمن و ملت مجاهد آن هشدار داد و گفت: «بر حق مشروع خود در اجرای عملیات‌های منحصر به فرد بیشتر در دفاع از کشور عزیز و ملت بزرگ یمن تا توقف تجاوز حملات و رفع محاصره تأکید می‌کنیم. نیروهای مسلح یمن به یاری خدا به نبرد جهادی خود تا آزادسازی تمام اراضی جمهوری یمن و تحقق آزادی و استقلال ادامه خواهد داد».

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در خصوص این عملیات گفت: «عملیات اخیر نتیجه طبیعی اقدامات کشورهای متجاوز است... اخیرا افتخار می‌کردند که فقط مأرب را ۱۷۰ بار بمباران کردند، و شاهد هیچ گونه محکومیتی از سوی خارج نیستیم... ولی زمانی که مردم یمن از خودشان دفاع می‌کنند، می‌شنویم که این عملیاتها محکوم می‌شود».

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله نیز عملیات انجام عملیات «موازنه بازدارندگی هفتم» در عمق عربستان سعودی را به نیروهای مسلح یمن تبریک گفت و تصریح کرد: «همانگونه که [ائتلاف سعودی] به ادامه تجاوز و محاصره اصرار دارد، ملت یمن نیز به دفاع از خود ادامه خواهد داد. عملیات مشروع ما مطابق با موقعیت دفاعی ملت محاصره شده و مورد تجاوز قرار گرفته یمن است و به خواست خدا گسترش خواهد یافت».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول