اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

واکنش آبفا کردستان به گزارش فارس/آبفا نسبت به موضوع طعم و بوی آب سنندج بی‌تفاوت نیست

شرکت آب و فاضلاب کردستان در جوابیه‌ای به گزارش فارس، ضمن اذعان به طعم و بوی بد آب سنندج، این موضوع را متاثر از تغذیه‌گرایی و رشد جلبک‌ها در سد قشلاق دانسته و اعلام کرده‌اند که آبفا نسبت به موضوع طعم و بوی آب سنندج بی‌تفاوت نیست...

واکنش آبفا کردستان به گزارش فارس/آبفا نسبت به موضوع طعم و بوی آب سنندج بی‌تفاوت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شرکت آب و فاضلاب استان کردستان در جوابیه‌ای به گزارش فارس، ضمن اذعان به طعم و بوی بد آب سنندج، این موضوع را متاثر از تغذیه‌گرایی و رشد جلبک‌ها در سد قشلاق دانسته و اعلام کرده‌اند که آبفا نسبت به موضوع طعم و بوی آب سنندج بی‌تفاوت نیست...

احتراما در پاسخ به گزارش خبری ـ تصویری منتشر شده در آن خبرگزاری در تاریخ 1400/06/16 با عنوان «فیلم/ طعم و بوی بد آب، معضل لاینحل سنندجی‌ها، سرگردانی مردم  در دامنه کوه‌ها برای یافتن آب شرب»، مقتضی است طبق ماده 23 قانون مطبوعات جوابیه زیر را جهت تنویر افکار عمومی منتشر نمائید. 

همانگونه که پیش از این و به صورت مداوم اطلاع‌رسانی شده بود، طی چند سال اخیر به دلیل تغییرات دمایی از یک سو و پدیده تغذیه‌گرایی در سد قشلاق از سوی دیگر، در شهر سنندج شاهد تغییر طعم و بوی آب بوده‌ایم. این امر به دلیل بروز تغذیه‌گرایی و رشد جلبک در سد قشلاق ایجاد شده است. 

در سال‌جاری به دلیل کاهش بی‌سابقه بارندگی‌ها و پائین آمدن تراز آب در سد قشلاق که بر آبگیری از سد نیز اثرگذار بوده، طعم و بوی آب بیشتر و زودتر از سالیان قبل رخ داده است که امیدواریم با آغاز بارندگی‌ها و افزایش تراز آب سد بخشی از این مشکل کاهش یابد.

آب شرب شهر سنندج به لحاط پارامترهای کیفی و میکروبی و شیمیایی کاملا سالم و قابل شرب است و هیچگونه نگرانی بابت سلامت آن وجود ندارد و آب شرب توزیعی در شبکه مطابق با استاندارد ملی 1053 می‌باشد؛ ضمن آنکه علاوه بر شرکت آبفا، دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت همواره آب شرب شهر سنندج را پایش می‌کنند. اما همانگونه که عنوان شد از نظر گوارایی و طعم و بو مورد رضایت صددرصدی نیست.   

شرکت آب و فاضلاب استان کردستان نسبت به موضوع طعم و بوی آب شهر سنندج بی‌تفاوت نبوده و همواره برای حفظ و ارتقای کیفیت آب آشامیدنی تلاش کرده و می‌کند. 

در همین راستا و از سال گذشته از آنجا که شرکت آبفا کردستان خود را در قبال تحویل و توزیع آب باکیفیت مسئول می‌داند، اقداماتی برای افزایش گوارایی آب شرب شهر سنندج انجام داده است که شامل موارد زیر می‌باشد: 

١- پیگیری و اخذ دستور وزیر محترم نیرو برای رهاسازی ٢ مترمکعب در ثانیه( ٢ هزار لیتر در ثانیه) آب خام از سد آزاد به سد قشلاق به منظور جلوگیری از کاهش تراز آب سد و بهبود کیفیت آب سد قشلاق ٢ - تهیه، نصب و راه‌اندازی واحد ازن زنی تصفیه خانه شماره ١ شهر سنندج به ظرفیت ۹ کیلوگرم در ساعت با هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به منظور حذف حداکثری طعم و بو(البته تصفیه خانه آب شماره ۲ از قبل دارای واحد ازن زنی بوده است) 

٣- شستشوی مخازن و شبکه توزیع آب شرب شهر سنندج 
برای بهره‌مندی شهروندان سنندجی از آب باکیفیت‌تر، انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه آب شهر سنندج در دستور کار دولت قرار گرفته است که در دهه فجر سال 99 و در سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان کردستان، کلنگ آغاز این عملیات بر زمین زده شد. 

سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه شهر سنندج با هدف تأمین نیاز آب شهر سنندج و روستاهای حاشیه مسیر خط انتقال اجرا می‌شود. در طرح انتقال مستقیم آب از سامانه آزاد به تصفیه‌ خانه شهر سنندج با انتقال ۵۷ میلیون مترمکعب آب در سال، امکان تأمین آب بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سال افق ۱۴۲۵ به همراه نیاز روستاهای میانی مسیر انتقال مهیا می‌شود.

لازم به یادآوری است متولی اجرای این پروژه شرکت منابع آب و نیروی ایران می‌باشد که وظیفه اجرای عملیات انتقال آب خام سد آزاد به تصفیه خانه آب سنندج را برعهده دارد(طبق آخرین اعلام قرار است دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد) و پس از انتقال، تصفیه و توزیع آب در شبکه برعهده شرکت آب و فاضلاب استان کردستان خواهد بود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول