اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

توصیه‌های جانشین سپاه به رسانه‌ها/ تحویل ۱۱۴ خانه به زلزله‌زدگان سی‌سخت

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه رسانه‌ها برخی نکات را مد نظر داشته باشند از تحویل ۱۱۴ خانه در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت در ۲۵ شهریور جاری خبر داد.

توصیه‌های جانشین سپاه به رسانه‌ها/ تحویل ۱۱۴ خانه به زلزله‌زدگان سی‌سخت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،سرهنگ مصطفی مثنوی در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد، رسانه‌ها را به حرکت در مسیر امیدآفرینی توصیه کرد و گفت: اگر امیدآفرینی نباشد هم رسانه دچار اشتباه محاسباتی می‌شود و هم نظام دچار مشکل می‌شود‌.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم امیدآفرینی در گام دوم انقلاب افزود: توصیه می‌کنیم رسانه‌ها با سلایق و گرایش مختلف سیاسی امیدآفرینی را دنبال کنند.

وی ادامه داد: آنجا که چالش‌ها و  تهدیدها بیشتر است امید کارسازتر است. در این اقتصادی که همه تار و پود آن بیمار است نباید امید را از مردم بگیریم.

این مسئول اطلاع‌رسانی را دومین موضوع مورد توجه رسانه‌ها دانست و افزود: رسانه‌ها اطلاع‌رسانی در استان را به خوبی انجام می‌دهند و گاهی این اطلاع‌رسانی بالاتر از میانگین کشوری است.

مثنوی با اشاره به روحیه مطالبه‌گری رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها به برکت انقلاب چشم و گوش جامعه هستند به همین دلیل مطالبه‌گری به خوبی توسط رسانه‌ها انجام می‌شود البته گاهی ممکن است مطالبه از مسئول به مردم و مردم به مردم باشد که به خوبی انجام گیرد‌.

مسائل اصلی و فرعی مورد توجه رسانه باشد

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خواستار مسئله‌یابی رسانه‌ها شد و گفت: در صورتی که رسانه‌ها مسئله‌یابی کنند می‌توانند به خوبی مطالبه‌گری می‌کنند و اگر غیر از این باشد مطالبه‌گری به انحراف خواهد رفت، ضمن اینکه در مسئله‌یابی مسائل اصلی و فرعی شده و پردازش شوند.

وی بیان کرد: اگر همه این موارد  را کنار هم قرار دهیم رسانه‌ می‌شود رسانه گفتمان‌ساز.

این مسئول در بخش دوم سخنان خود خطاب به کسانی که علاقمند به فضای رسانه‌ای هستند و می‌خواهند در این مسیر به نتیجه برسند، گفت: رسانه باید شفافیت داشته باشد رسانه اگر خط فکری و گفتمان شفافی نداشته باشد خود و جامعه را دچار مشکل می‌کند.

مثنوی رسانه‌ها را به صداقت، عدالت،انصاف و امانت‌داری توصیه کرد و گفت: گاهی که مدیران ما از رسانه فراری هستند به دلیل عدم امانت‌داری رسانه‌ها است لذا رسانه‌ها امانت‌دار باشد.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد رسانه‌ها را به پرهیز از تهمت و افتراء توصیه کرد و افزود: به شکلی عمل کنید که مسئول متوجه شود رسانه اخلاق را سرلوحه کار قرار داده است.

وی با تاکید بر ایجاد نشاط اجتماعی توسط رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: کثرت رسانه‌ها موجب ایجاد نشاط اجتماعی در استان شود.تا می‌توانید اخبار خوب انعکاس دهید ضمن اینکه مسئولان در ایجاد اخبار خوب پای کار باشند.

مثنوی با اشاره به عملگرایی رسانه‌ها و نمره خوبی که در این حوزه به رسانه می‌دهد، گفت: رسانه به دنبال مسئولان عملگرا باشند و ترس و واهمه‌ای نداشته باشد.

 حضور در عرصه و میدان و پیگیری و تحقیق دیگر توصیه جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به رسانه بود. مثنوی در این خصوص عنوان کرد: آنچه را شروع کردید دنبال کنید و دلسرد نشوید که دلسردی آفت کار رسانه است البته به مانند برخی رسانه که تعدادشان معدود است روحیه نفاق نداشته باشید.

وی با بیان اینکه امروزه تحریم چالش جدی نظام نیست بلکه خودتحریمی است، گفت: خود تحریمی در رسانه‌ها هم وجود دارد و نقش رسانه‌ها در برداشتن این خود تحریمی اقدامی بر علیه تحریم‌ها است، لذا توصیه می‌کنیم کثرت رسانه‌ها موجب خود تحریمی در استان نشود.

حضور ۴.۵ ماهه سپاه در سی‌سخت و تعهد ساخت ۲۰۰ خانه

وی در بخش سوم سخنان خود گزارشی از عملکرد سپاه در زلزله سی‌سخت ارائه کرد و گفت: از مجموعه ۶۰۰ خانه ۷۰ مورد را سپاه آوار برداری کرد و در حوزه ساخت پذیرفتیم ۲۰۰ خانه را بسازیم که مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و افراد بی‌بضاعت در اولویت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۰ نفر متقاضی بودند که سپاه کار ساخت خانه‌های آنها را انجام دهد، گفت: ساخت اولین خانه در اردیبهشت شروع شد و طی ۴.۵ ماه حضور سپاه در سی‌سخت چند خانه تحویل داده شد و در ۲۵ شهریور افزون بر ۱۱۴ خانه با متراژ ۸۵ تا ۱۵۰ متر تحویل داده می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سایر خانه‌های احداثی توسط سپاه تا قبل از ۲۰ مهر ماه تحویل مردم زلزله‌زده می‌شود که در خانه‌های با زیربنای ۸۵ متر ۴۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به استقرار ۳۰۰ عدد کانکس با مشارکت سپاه طی ۶ روز در سی‌سخت گفت: سپاه در کمک‌های مومنانه هم اقدامات خوبی داشت.

همکاری سپاه در واکسیناسیون بر علیه کرونا

مثنوی به مشارکت سپاه در ساخت خانه برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: به غیر از ساخت خانه در سی‌سخت،سپاه ساخت ۶۵۰ واحد را متقبل شده که ۶۴۰ خانه تحویل داده شد و مابقی پیشرفت بیش از ۴۰ درصد دارند.

این مسئول در بخش پایانی سخنان خود گریزی به وضعیت واکسیناسیون در استان زد و خاطرنشان کرد: همه ۷ مرکز تجمیع واکسیناسیون در استان با مشارکت سپاه تشکیل شده، حسینیه ثارالله هفتمین مرکز تجمیعی در استان است و همه استاندارد‌های واکسیناسیون را دارد، ضمن اینکه واکسیناسیون با سرعت خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول