اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کشته شدن دست‌کم 30 نفر در حمله در شمال شرق کنگو

به گفته منابع محلی و سازمان ملل، دست‌کم 30 نفر در پی حمله در مناطق ناآرام شمال شرق جمهوری دموکراتیک کنگو، کشته شدند.

کشته شدن دست‌کم 30 نفر در حمله در شمال شرق کنگو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی و سازمان ملل روز (دوشنبه) اعلام کردند دست‌کم ۳۰ نفر در حمله روز شنبه در شمال شرق جمهوری دموکراتیک کنگو، کشته شدند. 

به گفته آن‌ها، نیروهای «ائتلاف دموکراتیک» مظنون به انجام این حمله در منطقه «ایتوری» هستند.

یک مقام کنگو در ابتدا گفت که ۱۴ نفر در این حمله کشته شدند اما روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که از آن زمان اجساد بیشتری کشف شده است. یک منبع سازمان ملل متحد هم تایید کرد که دست‌کم ۳۰ نفر در این حمله کشته شده‌اند.

یکی از شهروندان غیرنظامی که به جستجوی اجساد کمک می‌کرد، گفت که به قربانیان اغلب با ساطور حمله شده یا هدف اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

نیروهای ائتلاف دموکراتیک که ایالات متحده آن‌ را یک گروه تروریستی قلمداد کرده، متشکل از صدها تروریست مسلح است که در شرق کنگو که غنی از معادن است، مستقر هستند. نیروهای ائتلاف دموکراتیک  از زمان آغاز عملیات ارتش در اواخر سال ۲۰۱۹، ده‌ها حمله شدید علیه غیرنظامیان انجام داده است.

مناطق مرزی شرقی کنگو با اوگاندا، رواندا و بوروندی چند گروه شبه‌نظامی مختلف را در خود جای داده که بسیاری از آن‌ها باقی مانده جنگ‌های داخلی وحشیانه این کشور هستند که به طور رسمی در سال ۲۰۰۳ پایان یافت.

سازمان ملل متحد ، ائتلاف دموکراتیک را  به کشتار صدها غیرنظامی از سال ۲۰۱۴ متهم کرده است. این گروه در سال ۲۰۱۷ وفاداری خود را به داعش اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول