اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای تایوان: 19 جنگنده چین وارد حریم هوایی تایوان شدند

در پی اتهام‌زنی‌های اخیر گروه هفت به پکن درباره تایوان، مقام‌های دفاعی تایوان مدعی شده‌اند که روز گذشته (یکشنبه)، 19 جنگنده چینی وارد حریم هوایی این کشور شدند.

ادعای تایوان: 19 جنگنده چین وارد حریم هوایی تایوان شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تایوان مدعی شده است که ۱۹ هواپیمای نظامی چین از جمله بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های این کشور وارد حریم هوایی تایوان شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، تایوان اعلام کرده است که از ماه ژوئن تاکنون، این بیشترین تعداد جنگنده‌های چینی محسوب می‌شود که در یک روز وارد حریم هوایی تایوان شده‌ است.

مقام‌های امنیتی تایوان مدعی شده‌اند که ۱۹ هواپیمای نظامی چین از جمله بمب‌افکن‌های هسته‌ای روز گذشته (یکشنبه) وارد حریم هوایی جنوب غربی تایوان شده‌ است.

وزارت دفاع ملی تایوان اعلام کرد که ۱۹ هواپیمای چینی را در حال پرواز به سمت منطقه شناسایی دفاع هوایی (ADIZ) تایوان رهگیری کردند و هشدارهایی را برای خدمه هواپیما ارسال کردند.

مقام‌های دفاعی تایوان در بیانیه‌ای اعلام کردند که اقدام چین همچنین توسط رادار ردیابی شد و سیستم‌های دفاع موشکی مستقر شدند.

طبق این گزارش، هواپیماهای چین شامل چهار بمب‌افکن «اچ-۶»، ۱۰ جنگنده «جی ۱۶» و چهار جنگنده سوخوی «اس یو-۳۰» و یک هواپیمای ترابری «وای-۸» می‌شد.

چین هیچ اظهارنظری در خصوص درباره این پروازها نکرده است و رویترز گزارش کرده است که ورود ۱۹ هواپیمای چین به حریم هوایی تایوان بزرگترین تعداد هواپیمای چینی محسوب می‌شوند که از ماه ژوئن تاکنون وارد این محدوده شده‌اند. در ماه ژوئن گزارش‌ شده بود که دست‌کم ۲۸ هواپیمای نیروی هوایی چین وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شده است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول