اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

آماری جالب از رپید تست‌های مسابقات والیبال نوجوانان جهان در تهران

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون والیبال با ارائه آماری جالب از نفرات و عوامل درگیر در جریان مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان، گفت: در رقابت‌های تهران بیش از یک هزار و 700 رپید تست کرونا (تست با جواب فوری) گرفته شد.

آماری جالب از رپید تست‌های مسابقات والیبال نوجوانان جهان در تهران

به گزارش خبرگزاری فارس، هفدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی تهران در حباب به‌شدت کنترل‌شده و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون والیبال با ارائه آماری جالب از نفرات حاضر در مسابقات و شیوه کنترل کووید 19 در حباب آزادی، گفت: 814 نفر به طور مستقیم درگیر مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در تهران بودند که از این تعداد، 18 تیم شامل 4 تیم از آمریکا جنوبی، 3 تیم از آفریقا، 3 تیم از آسیا و 8 تیم از اروپا در مسابقات حضور داشتند.

مهدی ابارشی با بیان اینکه سیاست برگزاری بازی‌ها در قالب شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برگزاری مسابقات در حباب بود، گفت: به این معنی که باید اطمینان حاصل می‌شد که کلیه افرادی که وارد حباب می‌شوند، آلوده نیستند و اصول ایمنی بهداشتی را رعایت کرده‌اند. برای ایجاد حباب بازی‌ها، مقرر شد تیم‌ها با تست منفی PCR وارد ایران شوند. این مسئله درخصوص کلیه عوامل از جمله داوران، ناظرین و تیم‌ها نیز اجرا شد.

وی با اشاره به این‌که شیوه‌نامه‌های اجرای شده در خصوص دو تیم هند و برزیل سخت‌تر بود، ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا در این دو کشور و با عنایت به دستوراتی که از ستاد ملی مبارزه با کرونا دریافت کردیم، مقرر شد به جای رپید تست، از این دو تیم در فرودگاه مجدد تست PCR انجام شود.

ابارشی همچنین تاکید کرد که در جریان غربال‌گری اولیه در فرودگاه، رپید تست یک داور مراکشی مثبت شد. ضمن این که کلیه عوامل داخلی مسابقات از جمله مترجمان، عوامل اجرایی و حراست همگی به صورت 24 ساعته در حباب می‌ماندند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون والیبال ادامه داد: علاوه بر آن از تمام عوامل اجرایی مسابقات در آزمایشگاه معتبری که به تایید مراجع بین‌المللی رسیده بود، تست PCR گرفته شد. یعنی کلیه افراد حاضر با تست منفی PCR وارد حباب شدند.

وی با اشاره به این‌که جهت کنترل بیشتر، چند سیاست در پیش گرفته شد، گفت: انجام تست رپید در سه بازه زمانی شامل زمان ورود، روز چهارم و روز هشتم مسابقات یکی از سیاست‌های بود و بیش از یک هزار و 700 رپید تست در مسابقات انجام شد. همچنین برنامه‌ریزی اسکان تیم‌ها در هتل به‌گونه‌ای انجام شده بود که از تجمع بازیکنان و عوامل اجرایی تیم‌ها جلوگیری شود. در زمان‌بندی استفاده از رستوران هم دقت شد که 4 الی 5 تیم بیشتر در رستوران نباشند.

به گفته ابارشی پروتکل‌ها بر چند سیاست متمرکز بود و در تشریح بیشتر افزود: اولین سیاست رعایت اصل بهداشت فردی شامل زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم تجمع بود. نمونه‌گیری و ایجاد حباب هم از دیگر سیاست‌های بود. ضد عفونی کردن اتوبوس‌ها، توپ‌ها، رختکن‌ها نیز بخش دیگری از شیوه کنترل بود. ضمن این‌که تیم‌ها موظف بودند فرم خوداظهاری کرونایی را هر شب تکمیل کرده و به افسر موظف بهداشت ارائه کنند. در مجموع توانستیم مسابقات را از لحاظ پیش‌گیری از کرونا کنترل کنیم.

ابارشی ضمن تشکر از همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی برای برگزاری رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان افزود: در تهیه پروتکل بهداشتی اولیه به عنوان سند رسمی و آغاز‌کننده مسابقات، فدراسیون پزشکی ورزش کمک فراوانی کرد. جا دارد از فرهاد شهپرمرادی (تدوین‌کننده پروتکل)، نوروزی، اردیبهشت، ملک‌ محمدی، پرسنل اورژانس تهران، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیریت درمان منطقه بهداشت جنوب تهران و نیز بیمارستان‌های طالقانی، فرهیختگان و نیکان غرب به دلیل همکاری صمیمانه در طول برگزاری مسابقات، تشکر کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول