اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مدارس سمنان تا اول آبان‌ماه ایمن‌سازی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مدارسی که نیازمند ایمن‌سازی از لحاظ استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی هستند تا اول آبان‌ماه آماده تحویل باشد.

مدارس سمنان تا اول آبان‌ماه ایمن‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه و حفظ توأمان سلامت جسم، روح و روان دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی پیش رو، امری بسیار حیاتی و حائز اهمیت است.

وی افزود: تاکنون تصمیمی در زمینه آغاز سال تحصیلی به صورت حضوری، غیرحضوری، ترکیبی و یا سایر موارد توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ابلاغ نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: در مهرماه سال جاری و در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ همچنان به واسطه شیوع بیماری کرونا، بازگشایی مدارس در این استان را در حال حاضر نداریم و به نظر به کار بردن فصل آغاز آموزش، بسیار منطقی‌تر است.

خجسته‌پور گفت: از زمان شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، تجربه‌های مختلفی در زمینه مدیریت مقابله با بیماری ضمن حفظ آموزش و پروش و تحصیل در جهان و همچنین در کشور ما به دست آمده و باید گفت امروز همه کشورها تمام مدارس خود را تعطیل نکردند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای مواجه با کرونا با منطق صفر و یک با موضوع آموزش و پرورش برخورد کردیم و در آینده مشخص خواهد شد که چه خسارتی‌هایی بین دانش‌آموزان در زمینه آموزش و پرورش به وجود آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: برگزاری سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ به صورت حضوری، غیرحضوری، ترکیبی، برگزاری به صورت حضوری در مناطق کم‌جمعیت و غیرحضوری در سایر مناطق و یا سایر موارد ازجمله تصمیماتی است که امکان دارد توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا اتخاذ شود که باید منتظر ابلاغ آن باشیم.

خجسته‌پور اظهار کرد: در حال حاضر و بر اساس تصمیماتی که تاکنون ابلاغ شده است، در اول مهرماه سال جاری بازگشایی کامل مدارس را نخواهیم داشت.

وی گفت: انتظار داریم تا آموزش و پروش، مدیران، معلمان، انجمن اولیا و مربیان و رسانه‌ها، اقناع‌سازی کامل والدین دانش‌آموزان را در خصوص تمامی ابعاد متصور برای آغاز سال تحصیلی جدید، به خصوص تحصیل به شیوه حضوری در دستور کار قرار دهند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تأکید کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت و جان دانش‌آموزان در زمان آموزش حضوری به کار گرفته می‌شود.

خجسته‌پور افزود: والدین باید توجه داشته باشند که حضور دانش‌آموزان در مدرسه شاید خطرات کرونا را به همراه داشته باشد؛ اما حضور نیافتن در مدرسه برای فرزندان خطرات بیشتری را به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: فرزندان ما با حضور نیافتن در مدارس و عدم فراگیری آموزش به صورت حضوری، با خسران قابل توجهی روبه‌رو خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: خواهشمندیم تا اولیا برابر تصمیمات اتخاذ شده در آینده در زمینه بازگشایی مدارس، ممانعتی نداشته باشند و نگران نباشند و بدانند که جان تک تک فرزندان آنها برای ما عزیز است و باید قبول کنیم که فرزندان ما در کنار جسم سالم، نیازمند روح سالم نیز هستند.

خجسته‌پور بیان کرد: جدا کردن فرزندان از همنوعان خود در فضای آموزشی مدارس، آسیب روحی و روانی بسیار جدی برای فرزندان به همراه خواهد داشت و در طولانی‌مدت خود را نشان خواهد داد که شاید نتوان حتی نسبت به درمان آن اقدام کرد.

وی افزود: شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، فرصت مناسبی برای احیا و بازسازی مدارس و اجرای پروژه‌های جدید بود که جای تقدیر و تشکر از اداره کل نوسازی مدارس استان سمنان دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تأکید کرد: مدارسی که نیازمند ایمن‌سازی از لحاظ استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی هستند تا اول آبان آماده تحویل باشند و در این مسیر مدارسی که تعداد دانش‌آموزان کمتری دارند، در اولویت قرار گیرند.

خجسته‌پور گفت: در بحث تغییر کاربری و فروش اموال مازاد آموزش و پرورش، توجه به موضوع آمایش سرزمینی و وجود مصوبه شورای آموزش و پرورش شهرستان امری ضروری است.

وی با بیان اینکه برگزاری سال تحصیلی جدید به صورت حضوری و یا ترکیبی نیازمند همراهی معلمان است، بر تقسیم‌بندی مناطق استقرار مدارس به وضعیت‌های دارای پوشش اینترنت، عدم پوشش و مناطق با اپراتورهای خاص تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: برای این تقسیم‌بندی لازم است تا در صورت ابلاغ ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا مبنی بر آموزش حضوری و یا ترکیبی، در مناطق کم‌جمعیت که پوشش اینترنت ندارند، آموزش حضوری به سرعت اجرایی شود، در مناطق بدون پوشش نیز راهکار ویژه اندیشیده و در مناطق با اپراتورهای خاص، تمهیدات لازم برای تهیه سیم‌کارت منطبق با آن در کمترین زمان ممکن انجام شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول