اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آزادسازی ۹۵۰ مترمربع از اراضی کشاورزی سامان/ ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: تعداد ۴۰ مورد فنس‌کشی، دیوارکشی و بنای نیمه‌کاره در سطح اراضی روستای شوراب صغیر، چم چنگ و شهر سامان تخریب و موجب آزادسازی حدود ۹۵۰ متر مربع از اراضی کشاورزی شد.

آزادسازی ۹۵۰ مترمربع از اراضی کشاورزی سامان/ ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یزدان احمدزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از تخریب ۴۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در شهرستان سامان خبر داد و گفت: به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و همچنین دستور دادستان شهرستان سامان  تعداد ۴۰ مورد فنس‌کشی، دیوارکشی، بنای نیمه‌کاره در سطح شهرستان سامان ( اراضی روستای شوراب صغیر، چم چنگ و شهر سامان) با حضور مامورین نیروی انتظامی و همکاران امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان سامان تخریب و موجب آزادسازی حدود ۹۵۰ متر مربع از اراضی کشاورزی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان افزود: جهت تامین امنیت غذایی، باید محصولات کشاورزی در زمین‌های کشاورزی تولید شود که در صورت کاهش این اراضی به دلیل تغییر کاربری میزان تولید نیز کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی هرگونه تغییر در اراضی کشاورزی به کاربری دیگر ممنوع است مگر با تبعیت از تبصره یک همین قانون که باید توسط کمیسیون ماده یک تبصره یک بررسی و در صورت تأیید مجوز صادر شود که متاسفانه اکثر تغییر کاربری‌ها به صورت غیرمجاز انجام شده است.

احمدزاده بیان کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مأموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا و در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل ضمن تنظیم صورت جلسه نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده نمایند‌.

سامان پالیزوان نیز با بیان اینکه اراضی کشاورزی بستر تولید غذای مردم است، عنوان کرد: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم روند تخریب و قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیرمجاز در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی جهت مبارزه با سودجویان و زمین‌خواران است.

کارشناس حقوقی امور اراضی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان در پایان از تمام بهره‌برداران، مالکان شهرستان سامان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز، مراتب را به سامانه ۱۳۱ اطلاع دهند، همچنین برای دریافت مجوز هرگونه تغییر کاربری به امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان‌ مراجعه کنند.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول