اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جاسوسی انگلیس از شبکه‌های مخابراتی یمن

پس از گزارش منابع یمنی درباره ورود نیروهای انگلیسی به استان المهره، عضو هیأت مذاکره‌کننده صنعاء خبر داد که انگلیس در حال جاسوسی از شبکه‌های مخابراتی یمن است.

جاسوسی انگلیس از شبکه‌های مخابراتی یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالملک العجری» عضو هیأت مذاکره‌کننده صنعاء، شامگاه دوشنبه، از جاسوسی انگلیس از شبکه‌های مخابراتی یمن خبر داد.

عضو هیأت مذاکره‌کننده صنعاء در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص نوشت: «انگلیس از شبکه‌های مخابرات یمن و برخی کابل‌های ارتباطی زیردریایی جاسوسی می‌کند».

عبدالملک العجری ادامه داد که این گام  از استان‌های جنوبی یمن آغاز شده است؛ استان‌هایی که در راستای خدمت به اهداف استعماگرایانه به پایگاه انگلیس تبدیل شده اند.

العجری در ادامه این اقدام را نقض آشکار حاکمیت یمن و حریم شخصی شهروندان این کشور دانست و همچنین خبر داد که این اقدام با همدستی دولت مستعفی یمن صورت می‌گیرد.

این اظهارات در حالی بیان شده است که وبگاه انگلیسی «دیلی اکسپرس» اخیرا و پس از حمله به کشتی صهیونیستی «مرسر استریت» خبر داد که ۴۰ نیروی ویژه انگلیسی در فرودگاه شهر «الغیضه» استان «المهره» (شرق یمن) مستقر شده‌اند تا افرادی را که در این اقدام دست داشته‌اند، تعقیب کنند.

از سوی دیگر، «علی سالم الحریزی»، رئیس کمیته تحصن المهره ضمن تأیید این گزارش اخیرا در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر الغیضه خبر داد که انگلیس سه افسر صهیونیست را وارد فرودگاه این شهر کرده است.

الحریزی همچنین در کنفرانس مطبوعاتی مذکور اظهاراتی را درباره «تحرکات انگلیس به منظور نظامی‌سازی المهره از طریق جذب جاسوس و یک سری عناصر به منظور هرج‌ومرج افکنی» مطرح کرد.

 همزمان با این اظهارات، «عیسی بن یاقوت» شیخ الشیوخ سقطری که در استان المهره حضور دارد، نیز خبر داده بود که عده‌ای نیروی صهیونیست در فرودگاه الغیضه که از آن به عنوان پایگاهی نظامی برای نیروهای بیگانه استفاده می‌شود، تحت پوشش گردشگر وارد این استان شده‌اند.

بن یاقوت خبر داده بود که این افراد به عنوان مأموران دستگاه‌های اطلاعاتی در دو استان المهره و سقطری فعالیت دارند.

او در این خصوص گفته بود: «حضور نیروهای انگلیسی و اسرائیلی در این دو استان با زمینه‌سازی نیروهای سعودی اماراتی صورت گرفته که از دولت هادی برای سیطره برای برخی از مناطق راهبردی یمن و توسعه دامنه نفوذ اسرائیل در منطقه عربی سوءاستفاده می‌کنند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول