اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امارات برای تسلط بر یک استان یمن، ده‌ها خودروی زرهی به این کشور ارسال کرد

پس از انتشار گزارش‌های متعدد درباره تحرکات امارات برای توسعه نفوذ در مناطق نفت‌خیز یمن، رسانه‌های یمنی به نقل از منابع نظامی خبر دادند که ابوظبی ده‌ها خودروی زرهی برای تسلط بر استان حضرموت به این کشور ارسال کرده است.

امارات برای تسلط بر یک استان یمن، ده‌ها خودروی زرهی به این کشور ارسال کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های یمنی از اقدام امارات در ارسال تجهیزات نظامی جدید به جنوب یمن خبر دادند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه»، «عادل الحسنی» از اعضای ارشد «المقاومه الجنوبیه» در این ارتباط خبر داد امارات تجهیزات نظامی جدیدی به نیروهای وابسته به خود در بندر «المخار» (غرب استان تعز) تحویل داده است تا زمینه را برای تسلط «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) بر استان حضرموت در شرق یمن ‌ویژه مناطق نفت‌خیز فراهم کند.

طبق این گزارش، اخیرا یک کشتی اماراتی حامل ۱۵۰ خودروی زرهی در بندر المخا پهلو گرفته و بخشی از محموله این کشتی به «هیثم قاسم» فرمانده کل تیپ‌های پیاده‌نظام سواحل غربی یمن و بخش دیگری آن به «رائد الجبهی» فرمانده تیپ موسوم به غول‌پیکران تحویل داده شده است.

عادل الحسنی در این خصوص گفت که امارات پنج تیپ نظامی سواحل غربی یمن را که هیثم قاسم فرماندهی آن‌ها را برعهده دارد به حضرموت منتقل خواهد کرد تا در تیپ «بارشید» وابسته به شورای انتقالی جنوب مستقر شوند.

این پایگاه خبری یمنی در ادامه خاطر نشان که این تحرکات مشابه اقدام پیشین ابوظبی است که در جریان آن این کشور بر مجمع‌الجزایر سقطری تسلط یافت.

این گزارش در حالی منتشر شده است که رسانه‌های یمنی اخیرا از افزایش تنش میان نیروهای وابسته به امارات و عربستان سعودی در جنوب یمن خبر دادند.

منابع یمنی گزارش داده بودند که پس از تلاش امارات برای سیطره بر منابع نفتی و گازی استان «شبوه» در جنوب یمن و تبدیل آن به پایگاه‌های نظامی، عناصر وابسته به این کشور از یک سو و نیروهای حزب اخوانی «الاصلاح» از سوی دیگر (وابسته به دولت مستعفی یمن تحت حمایت ریاض) وارد تنش شده‌اند.

با این حال، روزنامه «العربی الجدید» به نقل از منابع یمنی خبر داد که که پس از بالاگرفتن سطح تنش میان دو طرف، نیروهای اماراتی با اعضای کمیته میانجیگر و هیأتی سعودی دیدار کردند و طرف اماراتی در این دیدار اعلام کرد که دو تا سه ماه برای خروج از تأسیسات گازی بلحاف زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول