اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پاسخ محکم وزیر خارجه یمن به همتایان آمریکایی و انگلیسی

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به اظهارات اخیر وزرای خارجه آمریکا و بریتانیا و جانبداری آشکار آن‌ها از ائتلاف متجاوز سعودی، واکنش نشان داد.

پاسخ محکم وزیر خارجه یمن به همتایان آمریکایی و انگلیسی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، امروز (سه‌شنبه - ۷ سپتامبر) از آمریکا و بریتانیا خواست تا در تلاش برای برقراری صلح در یمن نقش مثبت و بی‌طرفانه‌ای ایفا کنند.

به نوشته وبگاه «البوابه الاخباریه الیمنیه»، وی در پاسخ به اظهارات وزرای خارجه آمریکا و بریتانیا که خواستار آتش‌بس فوری از سوی صنعاء شدند، گفت: «این سخنان می‌بایست خطاب به متجاوزان به یمن که همچنان در حال بمباران، محاصره بنادر و فرودگاه‌های یمن و جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل سوخت و دارو هستند، صورت می‌گرفت».

هشام شرف افزود: «این اظهارات تلاشی است برای بر هم زدن قواعد بازی در مقابل جهانیان، و انداختن توپ به زمین صنعاء به طوری که گویی، صنعاء متجاوز و طرف شروع‌کننده این جنگ ظالمانه‌ است».

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن، مواضع واشنگتن و لندن را در چارچوب نفاق و دورویی بین‌المللی و سیاسی دانست که هدف از آنراضی نگه داشتن رژیم سعودی برای تداوم خرید اسلحه است.

وی در ادامه بر اهمیت و ضرورت توقف جانبداری آشکار آمریکا و بریتانیا از عربستان سعودی، صادرات اسلحه به این کشور و حمایت‌های لجستیک از ریاض و نیز فشار بر آن برای بازگشایی فرودگاه صنعاء، رفع محاصره علیه بنادر یمنی برای وارد شدن مشتقات نفتی، مواد غذای و انسانی به یمن، تاکید کرد.

وزیر خارجه یمن همچنین بر اهمیت برداشتن چنین گامهای انسانی و ضروری برای اعتماد‌سازی و عادی‌سازی اوضاع و آغاز برداشتن گام‌های لازم برای آتش‌بسی فراگیر و حرکت به سوی حل و فصل سیاسی، مذاکرات، تحقق صلحی عادلانه، برقراری امنیت و ثبات در یمن تاکید کرد.

پس از انجام موفق عملیات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق خاک سعودی، موسوم به «موازنه بازدارندگی هفتم»، واشنگتن و لندن ضمن محکوم کردن این عملیات علیه ائتلاف متجاوز سعودی از صنعاء خواستند که با آتش بس جامع و فوری موافقت کند و برای حل و فصل دیپلماتیک و پایان دادن به درگیریها در چارجوب مذاکرات سازمان ملل تلاش کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول