اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رزمایش مشترک چین و پاکستان در بحبوحه تحولات افغانستان

رسانه‌های چینی گزارش دادند، ارتش این کشور با حضور پاکستان، مغولستان و تایلند در استان «هنان» چین، از روز دوشنبه (دیروز) رزمایش «سرنوشت مشترک-۲۰۲۱» را آغاز کردند.

رزمایش مشترک چین و پاکستان در بحبوحه تحولات افغانستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که اوضاع افغانستان خبرساز است، چین از برگزاری رزمایشی در چارچوب تمرینات نظامی برای «حفظ صلح» با حضور پاکستان، تایلند و مغولستان خبر داد.

رسانه‌‌های چین از قبیل «سی‌جی‌تی‌ان» و «شینهوا»، یک رزمایش بین‌المللی در راستای حفظ صلح موسوم به «سرنوشت مشترک-۲۰۲۱» روز دوشنبه در استان مرکزی هنان چین آغاز شد.

طبق گزارش‌ رسانه‌های چین، «این اولین بار است که ارتش چین چنین رزمایش چند ملیتی را با حضور نیروهای نظامی از جمله چین، مغولستان، پاکستان و تایلند در زمینه حفظ صلح ترتیب داده است».

رزمایش مشترک چین، پاکستان، تایلند و مغولستان در یک پایگاه آموزشی تاکتیکی سلاح‌های ترکیبی «ارتش آزادی‌بخش خلق چین» در استان هنان برگزار شد.


رزمایش «سرنوشت مشترک-2021» در چین

 

سی‌جی‌تی‌ان گزارش داد: «سناریوی این رزمایش عملیات مشترک نیروهای حافظ صلح چند ملیتی است و این رزمایش در یک محیطی بسیار نزدیک و شبیه به میدان جنگ و مطابق با استانداردهای رزمی بین‌المللی، حرفه‌ای و واقع بینانه برگزار می‌شود».

طبق خبرها، انتظار می‌رود اقداماتی از قبیل شناسایی در میدان جنگ، نگهبانی و گشت امنیتی، اسکورت مسلح، حفاظت از غیرنظامیان، پاسخ به حملات خشونت‌ آمیز و تروریستی، ساخت پایگاه عملیات موقت و کمک‌های اولیه در میدان نبرد در این رزمایش انجام گیرد.

قرار است این رزمایش چند ملیتی و مشترک چین، پاکستان، تایلند و مغولستان تا ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) ادامه داشته باشد.

منابع نظامی چینی پیشتر در توضیح این رزمایش به رسانه‌ها گفتند که «ارتش چین به مشارکت فعال‌تر در عملیات‌های صلح بین‌المللی سازمان ملل ادامه خواهد داد و همیشه مدافع سرسخت صلح جهانی خواهد بود».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول