اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تعاونی‌های سمنان سالانه ۲۰ میلیون دلار صادرات انجام می‌دهند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۱۲ تعاونی صادرکننده در این استان وجود دارد که سالانه بالغ‌بر ۲۰ میلیون دلار صادرات به کشورهای مختلف جهان انجام می‌دهند.

تعاونی‌های سمنان سالانه ۲۰ میلیون دلار صادرات انجام می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسماعیل غنیان ظهر امروز در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر ملی و استانی که به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: تعاون یکی از ارکان اقتصادی کشور است که باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی و مردمی بودن آن، توجه ویژه‌ای به تعاونی‌ها شود.

وی افزود: جشنواره تعاونی‌های برتر کشور، هرساله در هفته تعاون به‌منظور ایجاد انگیزه بین تعاونی‌ها و الگوسازی برای جوانان تحصیل‌کرده برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: تعاونی‌ها در بسیاری از برهه‌های حساس نظام همچون دوران جنگ، ابتدای انقلاب و سایر موارد، بسیاری از بحران‌ها را مدیریت و رفع کردند.

غنیان با بیان اینکه اشتغال نیروهای متخصص و تحصیل‌کرده یکی از مزیت‌های اصلی و مهم تعاونی‌ها است، اضافه کرد: نیاز است تا به‌صورت جدی و ویژه به بخش تعاونی‌ها در کشور توجه شود.

وی با بیان اینکه ۷۵ تعاونی و اتحادیه استان سمنان توانستند اطلاعات خود را در سامانه خوداظهاری ثبت کنند، عنوان کرد: ما در ۶ گرایش در تعاونی‌های این استان، توانستیم امتیازات لازم برای شرکت در بخش تعاونی‌های برتر ملی را کسب کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: همچنین علاوه بر ۶ تعاونی شرکت‌کننده در بخش تعاونی‌های برتر ملی کشور، هفت تعاونی این استان با احتساب امتیازات کسب‌شده، شایسته تقدیر در استان شناخته شدند.

غنیان تصریح کرد: در سال ۹۹، تعداد چهار تعاونی از استان سمنان در بخش ملی تقدیر شدند و در سال جاری نیز یک تعاونی از استان بین ۱۵ تعاونی برتر ملی قرار دارد.

وی افزود: سمنان را یک استان تعاونگر می‌دانیم و لازم است تا تلاش برای قرار گرفتن تعداد بیشتری از تعاونی‌های استان بین تعاونی‌های برتر ملی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه ۱۵ درصد اشتغال مستقیم ایجادشده در این استان توسط تعاونی‌ها شکل گرفته است، ادامه داد: ۱۲ تعاونی صادرکننده در استان وجود دارد که سالانه بالغ‌بر ۲۰ میلیون دلار صادرات را به کشورهای مختلف جهان انجام می‌دهند.

غنیان خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای برندسازی، آموزش، توانمندسازی اعضای تعاونی‌ها و تقویت تعاونی‌های استان سمنان هزینه شده است.

تعاونی‌ها؛ عاملی مهم برای تقویت و مردمی‌سازی اقتصاد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: تعاونی‌ها علاوه بر تجمیع سرمایه‌های خُرد برای تقویت تولید و اقتصاد، سرمایه اجتماعی لازم برای مردمی‌سازی اقتصاد را دارند.

علیرضا شریفی‌نژاد گفت: استان سمنان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه‌های متعدد اقتصادی ازجمله تعاونی‌ها دارد که بسیار ارزشمند است و باید با تلاش بیشتر، از این ظرفیت در کنار به‌کارگیری پتانسیل‌هایی همچون قرارگیری در مجاورت کُریدور شرق به غرب و پایتخت کشور و وجود دانشگاه‌های متعدد، برای تقویت شاخص‌های اقتصادی بهره برد.

وی با بیان اینکه لازم است تا سهم تعاونی‌ها از پِیک اقتصادی کشور بیشتر شود و مردمی‌سازی اقتصاد شکل گیرد، تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان لازم است تا علاوه بر شناخت کامل از بخش تعاون استان، از این زیرساخت اجتماعی اقتصادی مطلوب برای پیشبرد بهتر امور استفاده مطلوب داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: سرمایه‌های خُرد در قالب تعاونی‌ها کانالیزه شده و به سمت تولید گام برمی‌دارند که امری بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید تقویت شود.

شریفی‌نژاد خاطرنشان کرد: استان سمنان از تعاونی‌های برتر، خلاق و بسیار فعال در بخش‌های مختلف بهره‌مند است که می‌توانند نقش بسیار خوبی در بخش تولید و اقتصاد کشور ایفا کنند.

وی اضافه کرد: تعاونی‌ها می‌توانند در زمینه تقسیم عادلانه ثروت، حمایت از کالای داخلی، خودکفایی، تقویت کسب و کارهای کوچک و خُرد و ارتقای شاخص‌های اقتصادی در کشور و استان سمنان نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: حسابرسی زمان و توجه به آن یکی از مؤلفه‌هایی است که در بخش بهبود و تقویت امور مرتبط با تعاونی‌ها اهمیت بسیاری دارد که باید مدنظر مسؤولان امر قرار گیرد و با برگزاری نشست‌های مستمر و رو در رو در طول سال، پیگیر بررسی و رفع موانع و مشکلات این قشر از جامعه اقتصاد کشور باشند.

شریفی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز یک‌هزار و ۱۰۶ تعاونی در استان سمنان فعال هستند که ارزش صادرات کالا توسط تعاونی‌های صادرکننده بالغ‌بر ۲۰ میلیون دلار در سال است که این مهم با تسهیل‌گری در امور تعاونی‌ها و تعاونگران می‌تواند تقویت شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول