اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شهیدمدنی در کلام علما

شهیدمدنی عالمی بود که سا‌ل‌های مبارزه با طاغوت را با شجاعتی بی‌نظیر و سرسختی پشت سر گذاشت و لحظه‌ای در این راه تردید نکرد تا آنجا که امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب و دیگر علمای بزرگ در صف ایشان جملاتی ناب و ماندنی بیان کرده‌اند.

شهیدمدنی در کلام علما

خبرگزاری فارس ـ همدان،‌ شهید محراب آیت‌الله مدنی دارای جامعیت شخصیتی در خود شأن مکتب امام خمینی (ره) بود؛ ایشان سا‌ل‌های مبارزه با طاغوت را با شجاعتی بی‌نظیر که نشأت گرفته از نهضت عاشورا و با سرسختی بی‌بدیل پشت سر گذاشت و لحظه‌ای در مبارزه تردید نکرد و کوتاه نیامد تا آنجا که امام خمینی و رهبر معظم انقلاب و دیگر علمای بزرگ در وصف ایشان جملاتی نابی را بیان کرده‌اند که در این گزارش به چند جمله به مناسبت نزدیک شدن به سالگرد شهادتشان اشاره می‌کنیم.

امام خمینی رحمه الله:

«این چهره نورانی اسلام، عمری را در تهذیب نفس و خدمت به اسلام و تربیت مسلمانان و مجاهده در راه حق علیه باطل گذرانده و از چهره‌های کم‌نظیری بود که به حد وافر از حلم و علم و تقوا و تعهد و زهد و خودسازی برخوردار بود».

مقام معظم رهبری:

«دشمنان، از حمله به روحانیون معتبر و مؤثر، این هدف عمده را دنبال می کنند که پایه‌های اصلی اسلام در انقلاب اسلامی را از بین ببرند. آنها می‌دانند که روحانیون شهیدی چون دستغیب، مدنی، بهشتی و صدوقی، مفسران و اندیشمندانی اسلامی هستند که عدم حضورشان، اسلام را در تمام جهات، به تدریج ضعیف می‌کند».

آیت‌الله نوری همدانی:

«شهید آیت‌الله مدنی همچون جد بزرگوارش علی(ع) در محراب عبادت به درجه شهادت نائل آمد. این سعادتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود مرگ در رختخواب برای سید‌العلما مدنی ننگ بود.»

شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی:

«آیت الله مدنی قدس سره، یکی از بهترین چهره‌های علم و تقوا بود که تمام عمر شریف خود را در راه خدمت به اسلام و قرآن و تربیت و تهذیب و تدریس طلاب حوزه مقدسه در نجف اشرف و همدان و تبریز و [نیز در راه] مجاهدت و مبارزه صرف کرد و [سرانجام،] به دست منافقین از خدا بی خبر و تفاله‌های آمریکا، شربت شهادت نوشید».

آیت‌الله صدوقی:

«هر قطره خون مرحوم آیت‌الله مدنی، صدها مدنی را پرورش می‌دهد و انقلاب اسلامی را برق‌آسا به پیش می برد و چهره کریه جنایتکاران شرق و غرب را که پشت سر این ترورها قرار دارند، رسوا و زشت تر می‌سازد. اطمینان دارم تقدس و مجاهدت‌ها و سوابق نورانی و درخشان آیت الله مدنی که اسوه بود برای همگان، اکنون هم خون پاک و مقدسش، الهام‌بخش جان مشتاقان راه الله و اسلام است».

شهید آیت‌الله دستغیب:

«آیت‌الله سید اسدالله مدنی، مانند جد بزرگوارش حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، در محراب عبادت به دست دشمنان اسلام و به جرم حمایت از اسلام شهید شد و به لقاءالله پیوست».

آیت‌الله مشکینی(ره):

«ایشان مرد بزرگواری بودند. یادم نمی‌آید که ساعتی را با او بوده باشم و او مرا به یاد آخرت نینداخته باشد. هر وقت صحبتی از آخرت و فرامین خدا می شد، اشک از چشم‌هایش سرازیر می‌شد».

آیت‌الله مهدوی کنی:

«آیت‌الله مدنی، نمونه ای از جهاد و مبارزه و تقوا و استقامت بودند. من ایشان را از سن جوانی می‌شناسم. قبل از انقلاب در هر کجا که تبعید می شدند، سکوت نمی کردند. پیام‌آور انقلاب بودند، به طوری جاذبه داشت که حتی مأمورین دولت را به خود جذب می‌کرد و او یک امت بود برای ملت اسلام».

آیت‌الله جنتی:

«مرحوم شهید مدنی اسوه علم و اخلاق و ایمان بود. چهره‌ای بود که به تقوا شناخته شده بود. ایشان با حفظ علم و تقوا، از سرسخت‌ترین طرفداران امام بودند».

آیت‌الله راستی کاشانی:

«عمل به تکلیف، از محوری‌ترین اوصاف این شهید بزرگوار است. ایشان از مصادیق «لا یَخافُ فِی اللّهِ لَومَةَ لائِمْ» است. وقتی زمان عمل به تکلیف می رسید، بدون ترس و واهمه و ملاحظه اشخاص، به وظیفه الهی خود عمل می‌کرد. از جهت اخلاقی، خلوتش و اجتماعش با هم فرقی نداشت و در جلسات خصوصی و عمومی یکسان دیده می شد. اعتنا به امور مادی نداشت و کیفیت رفتارش جوری بود که افراد را نسبت به امور دنیا بی علاقه می‌کرد و آنها را به یاد خدا می انداخت».

آیت‌الله ملکوتی:

«شهید محراب، آیت‌الله مدنی از جمله کسانی بود که در عین دارا بودن مقام فقاهت، به درجه رفیع شهادت نایل آمد. شهید مدنی فردی متعهد، مسلمان و یک شیعه به تمام معنا بود و در امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ احکام اسلامی همیشه پیشقدم بود».

حجت الاسلام بهاءالدینی (داماد ایشان):

«شهید مدنی قبل از اینکه در مبارزات سیاسی مداخله بکند، قبل از آنکه در اداره کردن یک استان یا استان‌هایی دخالت بکند، خودش را اداره کرده بود. ایشان اول، عرفان به نفس و بعد از آن، عرفان به ربّ پیدا کرده بود، بعد آمده بود به میدان سیاست و این عرفان به نفس و عرفان به حق است که به انسان انسانیت می دهد و امام امت به ایشان می‌گویند: شما سرور بزرگان علما هستید».

حجت‌الاسلام بروجردی:

«شهید محراب، کسی بود که تمام رفتار و کردار و گفتارش دقیق و حساب شده بود و آموزندگی داشت. او بیش از گفتارش با عمل خویش، مردم را هدایت می‌کرد. از ویژگی‌های ارزشمند ایشان این بود که نه خودش غیبت می‌کرد و نه اجازه می‌داد کسی در حضورشان از دیگران غیبت کند».

انتهای پیام/89001/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول