اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

اختصاص خط اعتباری 2100 میلیارد تومانی برای تعاون

معاون امور تعاون گفت: هفته آینده خط اعتباری 2100 میلیارد تومانی با همکاری بانک توسعه تعاون برای بخش تعاون اختصاص می‌یابد.

اختصاص خط اعتباری 2100 میلیارد تومانی برای تعاون

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد جعفر کبیری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در مراسم افتتاح 268 طرح تعاونی به مناسبت هفته تعاون گفت: هفته آینده خط اعتباری 2100 میلیارد تومانی با همکاری بانک توسعه تعاون راه‌اندازی می‌شود تا در 6 ماه دوم منابع آن در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرد. همچنین هفته آینده 4 مرکز نوآوری در بخش تعاون و اتصال سامانه جامع تعاون به سامانه ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود و به این طریق شرکت تعاونی‌های غیرمجاز در بخش مسکن جمع‌آوری می‌شوند.

معاون امور تعاون اظهار داشت: برخی از شرکت‌های تعاونی غیرمجاز که مجوز وزارت تعاون ندارند، متأسفانه در سطح کشور به نام تعاونی‌های مسکن فعالیت می‌کنند و از مردم پول جمع‌آوری می‌کنند در حالی که برخی از آنها شرکت‌های تعاونی عمران برای جاده سازی هستند و هم وزارت تعاون و وزارت راه و شهرسازی شکایتی به ظن کلاهبرداری از این شرکت‌ها انجام داده‌ است و دادستان کشور در حال رسیدگی به تخلف این شرکت‌ها است.

کبیری اظهار داشت: این شرکت‌ها اگر می‌خواهند مشارکت مردمی جلب کنند باید حداقل 30 درصد پیشرفت پروژه داشته باشند تا بتوانند از مشارکت‌های مردمی استفاده کنند، اما این شرکت‌ها مجوز شرکت تعاونی ندارند و مقام قضایی و دادستانی در حال رسیدگی به تخلف این شرکت‌ها است.

وی اضافه کرد: مردم دقت کنند اگر در یک شرکت تعاونی حق عضویت می‌پردازند، باید بلافاصله از سوی سامانه جامع و هوشمند تعاونی برای آنها پیامک واریز ارسال شود، وگرنه شرکت تعاونی غیرمجاز است.

معاون امور تعاون این را هم گفت: البته برخی از این شرکت‌های تعاونی ممکن است از نظر شکلی مشکل داشته باشند که اگر مشکلات آنها رفع شود، می‌توانند فعالیت کنند. برخی از آنها نیز با داشتن تعداد محدودی واحد مسکونی می‌خواهند آن را به تعداد زیادی از مردم به فروش برسانند که مردم باید دقت کنند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول