اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای قاطع و بهنگام احکام قضایی درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز درحریم رودخانه‌ها

رئیس کل دادگستری استان بر اجرای قاطع و به‌موقع احکام قضایی برای ساخت وساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه سراسر مازندران تاکید کرد.

اجرای قاطع و بهنگام احکام قضایی درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز درحریم رودخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام  محمدصادق اکبری به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دیگر مسؤولان مرتبط با حضور در حاشیه رودخانه مسیر روستای دراسله طی بازدید از ساخت و سازها در این روستای توریستی با انتقاد شدید از عملکرد ضعیف بعضی از ادارات مرتبط در نظارت بر ساخت  و ساز‌های غیرمجاز گفت: رفع تصرف از بستر رودخانه نیاز به پیگیری مستمر مسؤولان ذیربط دارد زیرا بر اساس قانون و هرگونه تجاوز به حریم و بستر رودخانه جرم تلقی می‌شود.

وی با اشاره به تصرف غیرقانونی حریم رودخانه توسط برخی سودجویان تاکید کرد: مسؤولان اجرایی و همکاران قضایی باید به صورت جدی در این خصوص ورود پیدا کرده و نگذارند بعضی از افراد سودجو با دور زدن قانون اقدام به تجاوزبه حریم بیت‌المال کنند و زیبایی طبیعی این مکان‌ها از بین ببرند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری کل استان مازندران، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و ویلاسازی و همچنین  ورود پساب فاضلاب ویلا‌ها به رودخانه را بسیار خطرناک دانست و گفت: تجربه وقوع بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب در سال‌های گذشته برای همه باید درس عبرتی شود تا از ساخت و ساز‌های غیرمجازدر حریم و بستر رودخانه پیشگیری شود.

اکبری تاکید کرد:  شرکت آب منطقه‌ای با همکاری دیگر ارگانهای مرتبط و همکاری شورای حفظ حقوق بیت‌المال این شهرستان  در این خصوص ورود پیدا کرده تا با حفظ آثار و زیبایی‌های طبیعی در این حوزه، زمینه استفاده عموم مردم از این مناطق گردشگری و تفرجگاه فراهم شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول