اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

روف گاردن چیست؟ انواع، مزایا و قیمت آن

شما هم قصد طراحی شیک ترین و زیباترین روف گاردن را، در پشت بام ساختمان خود دارید؟ می دانید که با مراجعه به وب سایت شرکت نوآوران اثر، می توانید از نزدیک با انواع پشت بام های سبز آشنا شوید؟

روف گاردن چیست؟ انواع، مزایا و قیمت آن

روف گاردن یا باغ در بام یکی از مدرن ترین جلوه های مربوط به تکنولوژی مدرن در دنیای امروزی می باشد که امروزه در بسیاری از پشت بام ها و تراس ها، می توانید با چنین منظره ای رو به رو شوید. توجه داشته باشید که بسیاری از مردم علاقه مندی زیادی را، جهت اجرای جذاب ترین بام سبز در ساختمان مسکونی شان، از خود نشان می دهند و تا بتوانند یک محیط دلنشینی را، برای زندگی خود به وجود آورند. همچنین در این راستا می توانید شرکت های بسیار متعددی را مورد مشاهده قرار دهید که هر کدام از آنها به دنبال ارائه باکیفیت ترین خدمات برای کاربران و مشتریان خود هستند. شرکت گروه مهندسی نوآوران اثر نیز توانسته است با پشتکار مهندسین خلاق و با استعداد خود، به یکی از معروف ترین شرکت ها، در زمینه طراحی بام سبز، تبدیل شود. شما می توانید جهت مشاهده نمونه کارهای مربوط به همکاران ما، هم اکنون به وب سایت اینترنتی شرکت مذکور مراجعه نمایید. جالب است بدانید که با طراحی بهترین بام سبز در پشت بام ساختمان مسکونی خود، می توانید از مزیت های بسیار متعددی نیز برخوردار شوید. البته شما می توانید با توجه به مساحتی که در اختیار دارید، از تجهیزات متنوعی در طراحی بام سبز خود استفاده کرده و به یادماندنی ترین لحظات را به همراه خانواده ی خود، سپری کنید.

طراحی روف گاردن

طراحی و اجرای بهترین و بی نقص ترین بام سبز، یکی از مهمترین و اصلی ترین خدمات مربوط به شرکت گروه مهندسی نوآوران اثر، می باشد که شما نیز می توانید با خیال راحت، طراحی روف گاردن مدنظرتان را به دست متخصصان و مهندسین ما، بسپارید. البته در نظر بگیرید که طراحی بام سبز نیازمند پیروی از مهمترین و حساس ترین مراحل می باشد. مهمترین مراحل مربوط به طراحی روف گاردن، عبارتند از:

-         عملیات ایزولاسیون

-         عملیات زهکشی

-         عملیات مربوط به لوله کشی و سیم کشی

-         مرحله مربوط به عایق بندی

-         ایجاد فضای سبز

-         اجرای تجهیزات جانبی

-         کاشت گل و درختان مدنظر

-         اجرای بهترین نورپردازی در فضای بام سبز

Figure 2روف گاردن

انواع روش های اجرای بام سبز

توجه داشته باشید که امروزه برای طراحی و اجرای روف گاردن، از روش های بسیار متنوعی استفاده می شود به طوری که شما نیز می توانید با توجه به علاقه مندی خود، یکی از بهترین روش های مربوط به اجرای بام سبز را انتخاب کنید. مهمترین روش های مربوط به اجرای بام سبز، عبارتند از:

-         مدولار: بام سبز مدولار به نوعی از بام سبز هایی اطلاق می شود که در این روش تمام سطح مربوط به پشت بام، توسط جعبه های مخصوصی پوشش داده شده و در داخل جعبه های مذکور نیز انواع گیاهان کاشته می شود.

-         گسترده: روش اجرای بام سبز گسترده، مناسب برای پشت بام هایی می باشد که از عمق کمتری برخوردار هستند. ضخامت مربوط به خاک استفاده شده در این روش بسیار ناچیز می باشد و از گیاهان بسیار کمتری نیز در اجرای روف گاردن های گسترده، استفاده می شود.

-         متمرکز: بام سبز متمرکز یکی از بهترین روش های مورد استفاده در طراحی بام سبز می باشد که برخی از افراد این روش را با اسم سیستم مقطع عمیق می شناسند به طوری که در روش مذکور، بام سبز را به شکل یک پارک طراحی نموده و متنوع ترین گیاهان را در طراحی آن، استفاده می کنند.

ایزولاسیون و کف سازی روف گاردن

عملیات مربوط به کف سازی و ایزولاسیون بام سبز یکی از مهمترین گام های مربوط به طراحی بام سبز می باشد که همکاران ما در شرکت نوآوران اثر، سعی دارند تا بهترین ایزولاسیون را برای مشتریان خود به ارمغان آورند چرا که کوچکترین مشکلی در این مرحله، می تواند آسیب های بسیار جدی تری را، به سقف ساختمان وارد کند. برای اجرای مرحله ایزولاسیون از مصالح مختلفی مانند ایزوگام، قیر یا گونی استفاده می شود که نفوذ آب و رطوبت به سقف را، به حداقل حد ممکن برساند. توصیه می کنیم که عملیات مربوط به ایزولاسیون روف گاردن مدنظرتان را به دست افراد توانا و کاربلد در این زمینه بسپارید که برای این منظور نیز می توانید به سایت اصلی شرکت ما مراجعه نموده و درخواست تان را ثبت کنید. هزینه های مربوط به مرحله کف سازی و ایزولاسیون بام سبز نیز، با توجه به مصالح مورد استفاده و مساحت پشت بام، تعیین می شود.

تجهیزات جانبی روف گاردن

همانطور که اشاره شد، برای طراحی شیک ترین روف گاردن، نیازمند استفاده از تجهیزات بسیار متنوعی هستیم تا بتوانیم زیباترین بام سبز را در محیط زندگی خود به وجود آوریم. شما می توانید با توجه به قدرت مالی در اختیارتان، تجهیزات متعددی را در طراحی بام سبز خود، به کار ببرید. مهمترین تجهیزات مورد استفاده در اجرای بام سبز، عبارتند از:

-         چتر روف گاردن: چتر بام سبز، یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در طراحی بام سبز می باشد و شما می توانید با تعبیه چتر مذکور، فضای بسیار دلنشین و لوکسی را برای خود به ارمغان آورید. توجه نمایید که چتر یاد شده در نقش سایبان عمل خواهد کرد و شما می توانید در روزهای گرم تابستانی نیز از فضای بام سبز خود، بهره مند شوید.

-         آلاچیق و پرگولای پشت بامی: استفاده از پرگولای و آلاچیق در طراحی بام سبز، سبب شیک تر شدن فضای مربوط به بام سبز می شود. امروزه بسیاری از افراد با توجه به مساحت مربوط به پشت بام خود، استفاده از تجهیزات مذکور را در اولویت های شان، قرار می دهند.

-         مبلمان فضای باز: قطعا یکی از مهمترین تجهیزات جانبی مورد استفاده در بسیاری از روف گاردن ها را، مبلمان فضای باز شکل داده است به طوری که افراد جهت ایجاد رفاه نسبی برای خود، به دنبال استفاده از لاکچری ترین مبلمان فضای باز هستند. شما نیز می توانید با توجه به مساحت در اختیار خود، بهترین مبلمان را در بام سبز تان، اجرا کنید. شما می توانید جهت خرید شیک ترین و مقاوم ترین انواع مبلمان فضای باز، به وب سایت شرکت ما مراجعه نموده و درخواست تان را، ثبت کنید. همچنین توصیه می شود که از مبلمان فضای باز چوب ترموود برای دکوراسیون بام سبز خود استفاده نماید چرا که از طراحی و مقاومت بی نظیری برخوردار هستند.

-         باربیکیو: جهت داشتن لوکس ترین و شیک ترین بام سبز، توصیه می شود که حتما از باربیکیو نیز استفاده کنید تا بتوانید لذیذترین کباب ها را در یک فضای بسیار دلنشین، برای خود آماده نمایید.

 

مزایای روف گاردن

قطعا اجرای روف گاردن در پشت بام ساختمان های مسکونی، می تواند یک سری از مزیت ها را به دنبال داشته باشد که شما نیز قبل از هر اقدامی در جهت اجرای بام سبز، با مزایای مربوط به طراحی بام سبز، از نزدیک آشنا شوید. مهمترین مزایای بام سبز عبارتند از:

-         بام سبزها از جذابیت بصری بسیار فوق العاده ای برخوردار هستند.

-         اجرای بام سبز می تواند ارزش ملک شما را افزایش دهد

-         گیاهان و درخت های مورد استفاده در بام سبز، می توانند تا میزان قابل توجهی از آلودگی صوتی بکاهند.

-         بدون شک اجرای بام سبز، می تواند بهترین عایق سرما، گرما و صدا باشد.

-         کاهش میزان دی اکسید کربن و تولید اکسیژن، از دیگر مهمترین مزیت های مربوط به اجرای بام سبز می باشد.

-         با اجرای بام سبز می توانید منظره ی ساختمان خود را بهبود ببخشید.

-         هزینه های متعلق به نگهداری از سقف، کاهش پیدا خواهد کرد.

معایب روف گاردن

مهمترین و اصلی ترین معایب مربوط به اجرای روف گاردن ، عبارتند از:

-         قطعا اجرای بام سبز، نیازمند هزینه های بالایی است.

-         توجه داشته باشید که در محیط و فضاهای کوچک، اجرای بام سبز امکان پذیر نمی باشد.

-         اجرای بام سبز در پشت بام های قدیمی کار بسیار سختی بوده و امکان نشست سقف وجود دارد.

-         شما نمی توانید از هر گیاهی در بام سبز خود، استفاده کنید و بایستی به شرایط اقلیمی محل زندگی خود، توجه نمایید.

-         نگهداری از بام سبز نیز، هزینه های بالایی را میطلبد.

گل و گیاهان مناسب برای بام سبز

انتخاب بهترین و ایده آل ترین گل و گیاه برای طراحی روف گاردن، به آیتم های بسیار متعددی بستگی دارد. شما می توانید قبل از انتخاب گل و گیاه مورد نظر خود، با همکاران ما از شرکت نوآوران اثر در تماس بوده و مشاوره ی لازم را، به دست آورید. مهمترین پارامترهای موثر در انتخاب بهترین گل و گیاه برای طراحی بام سبز ، عبارتند از:

-         مساحت مربوط به بام سبز

-         شرایط جغرافیایی و اقلیمی منطقه ای که در آن ساکن هستید

-         آشنا شدن با نوع گیاهان

-         شرایط نگهداری از گل و گیاهان مختلف

-         جهت وزش باد در فصل های مختلف

-         عمق خاک مورد استفاده در طراحی بام سبز

-         نحوه ی رشد ریشه گیاهان

با این حال گیاهان بالا رونده و برگ سوزنی از بهترین گیاهان مورد استفاده در بام سبز می باشند.

قیمت روف گاردن و عوامل تاثیر گذار بر آن

از مهمترین موضوعاتی که ذهن بسیاری از مردم را در طراحی و اجرای بام سبز به خود مشغول کرده است، می توان به قیمت اجرای روف گاردن اشاره داشت. شما می توانید برای کسب دقیق ترین اطلاعات در خصوص هزینه های مربوط به اجرای بام سبز، به وب سایت شرکت گروه مهندسی نوآوران اثر مراجعه نموده و با متخصصان ما در ارتباط باشید. همچنین هزینه ی مربوط به اجرای روف گاردن به آیتم های ذیل بستگی دارد:

-         نوع ایزولاسیون

-         نوع گل و گیاه مورد استفاده

-         نوع تجهیزات خریداری شده

-         هزینه های مربوط به زهکشی

-         هزینه های مربوط به نورپردازی

-         هزینه های مربوط به اجرا و طراحی بام سبز

دیوار سبز

امروزه در کنار اجرای روف گاردن، از دیوارهای سبز نیز استفاده می شود که شما هم می توانید با توجه به سلیقه ی خود، از دیوار سبز در طراحی بام سبز خود، بهره مند شوید. قبل از اجرای دیوار سبز در فضای مدنظرتان، توصیه می کنیم که با ویژگی های مربوط به دیوار مذکور، از نزدیک آشنا شوید:

-         دیوار سبز چیست: دیوار سبز به دیوارهایی اطلاق می شوند که توسط گیاه های مختلف پوشانده شده اند و در اصطلاح به آنها، دیوارهای زنده نیز می گویند. شما می توانید دیواره های مربوط به بام سبز خود را با چنین دیوارهایی پوشش داده و زیبایی بام سبز خود را دو چندان نمایید. همچنین می توانید برای مشاهده انواع دیوارهای سبز، از وب سایت اصلی شرکت ما اقدام کنید و بهترین دیوار زنده را در اولویت های خرید خود، قرار دهید.

-         مزایای دیوار سبز: طراحی و اجرای دیوار سبز می تواند مزیت های فراوانی را به دنبال داشته باشد که از مهمترین مزیت های مربوط به استفاده از دیوار سبز می توان به زیبایی بصری، کاهش میزان آلودگی صوتی، همخوانی با محیط بام سبز، عایق دما و حرارت، مزیت های اجتماعی، بالا بردن بازده انرژی، ایجاد شغل و غیره اشاره کرد. 

-         انواع دیوار سبز: جالب است بدانید که دیوار سبز انواع بسیار مختلفی را دارد که شما می توانید با توجه به ویژگی ها و خصوصیات هر یک از دیوارهای سبز موجود در شرکت نوآوران اثر، بهترین مدل آن را انتخاب کنید. از مهمترین انواع دیوار سبز می توان به دیوارهای مدولار سبز، دیوار سبز کابلی، دیوار سبز شبکه ای، دیوار سبز هیدروپونیک و دیوار سبز نمد پلیمری اشاره کرد. 

-         آبیاری دیوار سبز: یکی از مهمترین موضوعاتی که در اجرای دیوار سبز بایستی به آن توجه کرد، آبیاری مربوط به دیوار مذکور می باشد. شما می توانید برای نگهداری از دیوارهای سبز بام خود، از افراد باتجربه در این زمینه کمک بخواهید. همچنین در نظر بگیرید که روش آبیاری دیوارهای سبز با توجه به نوع پوشش گیاهی آنها، بسیار متنوع می باشد. با اجرای بهترین دیوار سبز در پشت بام تان، زندگی لاکچری و لوکسی را برای خود به ارمغان آورید. 

 منبع: نوآوران اثر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول