اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

رزمایش بزرگ ارتش‌ ترکیه و جمهوری آذربایجان در «لاچین»

نظامیان ترکیه و جمهوری آذربایجان رزمایش بزرگی را با مهمات واقعی در منطقه «لاچین» برای افزایش میزان آمادگی برگزار کردند.

رزمایش بزرگ ارتش‌ ترکیه و جمهوری آذربایجان در «لاچین»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌‌های خبری از برگزاری رزمایش بزرگ بین نیروهای ارتش ترکیه و جمهوری آذربایجان در شهر تازه آزاد شده «لاچین» خبر دادند.

روزنامه «ینی شفق» روز سه شنبه به نقل از بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نوشت که نظامیان این کشور و جمهوری اذربایجان به رزمایش نظامی بزرگ خود در منطقه لاچین  در جمهوری آذربایجان با مشارکت یگان‌های از نیروی زمینی و تفگنداران دریایی ادامه دادند.این رزمایش مشترک در چارچوب توافقنامه همکاری نظامی بین دو کشور برگزار می‌شود.

به گفته این وزارتخانه، نیروهای ترکیه و جمهوری آذربایجان با یگان‌های نیروی دریایی مانورهای رزمی با مهمات واقعی درعملیات شبیه سازی شامل خنثی سازی حمله دشمنان و نابودی پایگاه‌های آنها انجام دادند.

باکو هدف این رزمایش را بهبود قابلیت همکاری و هماهنگی رزمی و همچنین مهارت‌های تصمیم گیری و کنترل فرماندهان نظامی اعلام کرده است.

 

خبرگزاری «ای پی ای»  جمهوری آذربایجان نیز در این زمینه نوشت، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که  تمرینات آموزشی مشترک با مشارکت نیروهای زیر سطحی و پدافندی جمهوری  آذربایجان و ترکیه ادامه دارد. در  این مرحله از این رزمایش، نیروهای ویژه نیروهای دریایی به همراه نظامیان ترکیه  عملیات خنثی سازی گروه تروریست دشمن و نابودی پایگاه‌های آنها را با مهمات واقعی انجام دادند.

 آنکارا و باکو با مشارکت نیروهای هوایی، دریایی و زمینی برگزاری رزمایشهای نظامی مشترکی را آغاز کرده‌اند. وزارت دفاع ترکیه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که نیروهای ترکیه  در حال آموزش فنون کوهنوردی به پرسنل نظامی ارتش جمهوری آذربایجان با توجه به نیاز پرسنل نظامی این کشور و کوهستانی بودن قره باغ هستند.

در ماه ژوئیه گذشته ترکیه و جمهوری آذربایجان رزمایش زمستانی را با استفاده از سلاح و تجهیزات بومی انجام دادند. این تمرین بیشتر بر قابلیت‌های عملیاتی در شرایط سخت آب و هوایی ماه‌های زمستان متمرکز بود.ارتش ترکیه برای دهه ‌ها افسران آذربایجانی را آموزش داده است. ترکیه همچنین سومین تامین کننده تجهیزات نظامی آذربایجان  است.

چندی قبل نیز  رسانه‌ها از آموزش 72 پرسنل پهپادی نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان در ترکیه خبر دادند. خبرگزاری «آناتولی» در این رابطه نوشت که در این برنامه آموزشی چهار ماهه پرسنل نیروی هوایی جمهوری آذربایجان آموزش لازم را برای هدایت پهپاد «بیرقدار» در شمال غربی ترکیه دیدند.پهپاد‌های بیرقدار ساخت ترکیه نقش مهمی در برتری جمهوری آذربایجان در درگیری  اخیر با ارمنستان ایفا کردند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول