اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تیم‌ ملی شطرنج دختران با کاپیتانی ورزشکار مشهدی نایب‌ قهرمان شد

در دومین دوره رقابت‌های شطرنج برخط دانشجویان زن دانشگاه‌های آسیا، تیم‌ ملی ایران با کاپیتانی ورزشکار مشهدی به مقام نایب‌ قهرمانی دست یافت.

تیم‌ ملی شطرنج دختران با کاپیتانی ورزشکار مشهدی نایب‌ قهرمان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، دختران شطرنج‌باز ایرانی پس از سه روز سخت و فشرده که به‌صورت مجازی رقابت‌های شطرنج برخط دانشجویان زن دانشگاه‌های آسیا را دنبال می‌کردند، به کار خود پایان دادند، آن‌ها موفق شدند نسبت به سال گذشته یک پله صعود کنند و از سومی سال گذشته به نایب‌ قهرمانی امسال برسند.

قهرمانی در مشت تیم ایران بود، اما رقابت حساس ایران و هند کار را برای شطرنج‌بازان دشوار کرده بود، شکست تلخ ملی‌پوش مشهدی در آخرین دور باعث شد دست دختران ایران از قهرمانی کوتاه بماند.

در سومین روز، بازیکنان در سه دور پایانی با هم به رقابت پرداختند و با کسب دو مدال نقره و برنز انفرادی آسیا برای صفورا قانع و طناز ازلی و عنوان نایب‌ قهرمانی تیم‌ ملی ایران، این مسابقات به پایان رسید.

در رده‌بندی انفرادی که با شرکت ۴۱ دانشجوی زن از ۱۲ کشور برگزار شد، شطرنج‌بازان ایرانی در دورهای هفتم و هشتم با پیروزی بر حریفان، فاصله امتیازی خود را با تیم هند، صدرنشین مسابقات، به حداقل رساندند و با نیم امتیاز اختلاف وارد دور نهم شدند.

بازی‌های دور نهم درحالی آغاز شد که صفورا قانع و استاد بین‌الملل وصال حامدی‌نیا باید به مصاف استادان بزرگ هند می‌رفتند و نتیجه این دو مبارزه تکلیف تیم قهرمان را مشخص می‌کرد.

در دیدارهای حساس دور نهم، صفورا قانع، شطرنج‌باز ایران، با قبول تساوی برابر استادبزرگ هند جمع امتیازات خود را به عدد هفت رساند و عنوان ارزشمند نایب‌ قهرمانی انفرادی آسیا را کسب کرد.

استاد فیده طناز ازلی، دیگربازیکن ایران، در دور آخر بازی‌ها بر نامزد استادی از سنگاپور غلبه کرد و با ۵/۶ امتیاز و پوئن‌شکنی بهتر نسبت به دو رقیب هندی، عنوان سوم انفرادی آسیا را به خود اختصاص داد.

استاد بین‌المللی آناهیتا غلامی اوریمی در بازی دور پایانی با شکست نامزد استادی از کشور مغولستان، ۶ امتیاز ارزشمند برای تیم ایران کسب کرد، تنها ملی‌پوشی که دیدار نهایی را واگذار کرد، شطرنج‌باز مشهدی بود. استاد بین‌المللی بانوان وصال حامدی‌نیا در دور آخر نتیجه بازی را به حریف هندی واگذار کرد و ۵/۵ امتیازی شد.

در صورتی‌ که حامدی‌نیا، کاپیتان تیم‌ملی، از پس حریف هندی‌اش برمی‌آمد، تیم‌ ملی ایران می‌توانست به قهرمانی آسیا برسد، اما این شکست باعث شد هندی‌ها با اختلاف نیم امتیاز بیشتر روی سکوی اول قرار بگیرند.

به این ترتیب در پایان این رقابت‌ها تیم هند با ۵/۲۵ امتیاز قهرمان و تیم ایران با ۲۵ امتیاز نایب‌ قهرمان شد، تیم مالزی نیز با ۲۱ امتیاز سوم شد و تیم‌های اندونزی، امارات متحده عربی و چین هم مقام‌های چهارم تا ششم را کسب کردند، پارسال اما مغولستان با کسب ۲۰ امتیاز قهرمان مسابقات شد، اندونزی با ۱۸ امتیاز به نایب‌قهرمانی رسید و تیم دختران ایران با ۱۶ امتیاز سوم شد.

وصال حامدی‌نیا، ورزشکار بیست‌ ساله مشهدی، اکنون دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد است که موفق شد در انتخابی تیم‌ملی دانشجویان دختر در بین سه بازیکن برتر کشور جای بگیرد، او سال گذشته نیز در تیم‌ملی دانشجویان ایران حضور داشت و عنوان سومی را تجربه کرد و امسال کاپیتان تیم‌ملی در این رقابت‌ها بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول