اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روزهای خونین آمریکا؛ یک کشته و 7 مجروح در جریان تیراندازی در باشگاه شبانه

تیراندازی‌ در یک کلوپ شبانه در ایالت «کانزاس» در آمریکا به کشته شدن یک نفر و جراحت هفت تن دیگر منجر شد.

روزهای خونین آمریکا؛ یک کشته و 7 مجروح در جریان تیراندازی در باشگاه شبانه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در تداوم سریال تیراندازی‌ها در آمریکا یک مرد که از یک کلوپ شبانه در شهر «ویچتا» در ایالت «کانزاس» بیرون رانده شد با بازگشت به این مکان و تیراندازی یک نفر را کشت و هفت نفر دیگر را مجروح کرد.

به نوشته روزنامه «نیویورک پست» پلیس اعلام کرده که عامل تیراندازی مردی 20 ساله بوده ودر جستجوی اوست. در جریان این تیراندازی که اوائل صبح سه شنبه به وقت محلی رخ داد که یک مرد 30 ساله کشته شد وهفت نفر دیگر نیز مجروح شدند که حال دو تن از آن‌ها وخیم اعلام شده است.

به گفته پلیس، پنج نفر دیگر مجروح دیگر جراحات نسبتا جزئی داشتند. پلیس منطقه از شهروندان خواسته تا در صورت دردست داشتن اطلاعاتی از ضارب، آن را در میان گذارند.

در تعطیلات آخر هفته در شهر «شیکاگو» نیز، ۵۸ نفر هدف  تیراندازی قرار گرفتند که هفت نفر از آنها کودک هستند.  در این سری تیراندازی‌ها نیز  پنج نفر جان خود را از دست داده و در بین قربانیان این حوادث یک کودک چهار ساله نیز مشاهده شد.

 

 این تیراندازی‌ها از عصر جمعه تا اوایل دوشنبه بوده است. به گفته اداره پلیس، پرسنل پلیس شیکاگو با افرادی که تیراندازی می‌کنند یا دیگران را می‌کشند، مشکل دائمی دارند. مقام‌های آمریکایی بر این باورند بیشتر تیراندازی‌ها توسط مجرمان انجام می‌شود.

شیکاگو، بزرگترین شهر ایالت «ایلینوی»است. شیکاگو با جمعیت بیش از ۹ میلیون نفر سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده و پرجمعیت‌ترین شهر منطقه غرب ایالات متحده است. شهر شیکاگو یکی از مراکز عمده تجاری، مالی، ترابری، و فرهنگی در ایالات متحده است.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره ایالات متحده حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا نشده است.

اخیراً نیز مرکز آرشیو خشونت‌های مسلحانه آمریکا گزارش کرد که در حالی که هنوز چهار ماه به پایان سال جاری میلادی باقی مانده آمریکا صحنه ۴۵۰ تیراندازی کوری بوده که در آنها دست‌کم چهار نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و یا بر اثر تیراندازی کشته شده‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول