اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تغییر کاربری 50 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در بوکان متوقف شد

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: در سایه فعالیت تیم‌های گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در سطح شهرستان، از تغییر کاربری غیرمجاز 50 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی واقع در روستای کوسه بوکان جلوگیری شد.

تغییر کاربری 50 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در بوکان متوقف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی انور امینی‌خواه اظهار داشت: این اقدامات در راستای صیانت از اراضی کشاورزی و به استناد تبصره  ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی حفظ کاربری اراضی و با حضور نماینده دادستان، رییس و همکاران امور اراضی مدیریت و پاسگاه نیروی انتظامی انجام شده است.

وی ادامه داد: تغییر کاربری غیرمجاز دیوارکشی و استخر و فنس‌کشی از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز هستند که در این راستا به تعداد ۱۲ مورد قلع و قمع مستحدثات صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان با اشاره به اینکه بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، بدون اخذ مجوز از کمیسیون مربوط از سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است، گفت: با متخلفان، طبق قانون برخورد و نسبت به قلع و قمع برابر مواد تبصره 2 ماده 10 و ماده سه قانون مذکور اقدام می‌شود.

امینی‌خواه همچنین از روستاییان و کشاورزان در خواست کرد در صورتی که قصد احداث بنا و تاسیسات یا دیوارکشی در اراضی زارعی و باغی متعلق به خود را دارند، قبل از هرگونه اقدامی از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) یا با مراجعه به مراکز خدمات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای دریافت مجوز اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول