اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ضریح جدید کف‌العباس (ع) آماده نصب شد+تصاویر

ضریح جدید مقام دست چپ حضرت عباس (ع) که در بخش شمال شرقی حرم سقای دشت کربلا قرار دارد، به همت خادمان آن حضرت طراحی و ساخته شد.

ضریح جدید کف‌العباس (ع) آماده نصب شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مقام دست چپ حضرت عباس (ع) یا همان کف العباس (ع) در شمال شرقی حرم سقای دشت کربلا قرار دارد و این مکان به عنوان محلی که دست چپ حضرت عباس (ع) از بدن جدا شد، شناخته می‌شود.

بر همین اساس، عاشقان زیارت کربلا و مردم این شهر، هنگام گذر از این مکان مقدس به کف العباس هم ادای احترام می‌کنند و آنجا در بین شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارد.

در ماه‌های گذشته خادمان حرم حضرت عباس (ع) اقدام به طراحی و ساخت ضریح جدیدی برای مقام دست چپ حضرت عباس (ع) کردند که بدنه اصلی این ضریح جدید که هشت ضلعی در قطر سه متر و ارتفاع ۲.۵۸ متر طراحی شده، از قطعات فلزی و چوبی ساخته شده و دارای سازه‌ای از فولاد ضد زنگ با قطر ۲ میلی متر است.

روند ساخت ضریح جدید کف العباس به پایان رسیده است که قبل از نصب در محل خود، ابتدا قطعات این ضریح روی سازه قرار می‌گیرد و پس از بررسی و اصلاح، قطعات برای میناکاری و روکش شدن از یکدیگر جدا و مجدد در جای خود نصب می‌شود.

در ضریح جدید کف العباس آیاتی از سوره مبارکه مطففین هم نقش بسته و قرار است به زودی این ضریح جدید، جایگزین ضریح قبلی شود. در ادامه تصاویری از آماده‌سازی ضریح جدید کف العباس (ع) را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول