اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

69 درصد از جمعیت چین به طور کامل واکسینه شدند/ لزوم توجه به واکسیناسیون کودکان

کمیسیون ملی بهداشت چین گفت: بیش از ۹۶۹ میلیون نفر از مردم این کشور یا حدود ۶۹ درصد از کل جمعیت این کشور تا روز دوشنبه به طور کامل در برابر کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

69 درصد از جمعیت چین به طور کامل واکسینه شدند/ لزوم توجه به واکسیناسیون کودکان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، براساس داده‌های کمیسیون ملی بهداشت (NHC) چین ، بیش از ۹۶۹ میلیون نفر از مردم این کشور یا حدود ۶۹ درصد از کل جمعیت این کشور تا روز دوشنبه به طور کامل در برابر کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

وو لیانگیو، معاون بخش کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کمیسیون ملی بهداشت، روز سه شنبه در یک نشست خبری در پکن گفت: در مجموع، بیش از ۲.۱۱ میلیارد دز واکسن کووید ۱۹ در سراسر کشور تزریق شده است.

به گفته وی، بیش از ۱.۰۹ میلیارد نفر یا حدود ۷۷.۶ درصد از کل جمعیت کشور حداقل یک دز  واکسن دریافت کرده‌اند.

وو لیانگیو افزود: نزدیک به ۱۶۲.۳ میلیون دز واکسن  کووید ۱۹ برای خردسالان بین ۱۲ تا ۱۷ سال تزریق شده است.

هدف چین دستیابی به مصونیت گله‌ای تا پایان سال جاری است. به گفته ژونگ نانشان، رئیس کمیسیون ویژه کارشناسان کمیته دولتی بهداشت و درمان چین، این کشور برای رسیدن به این هدف به واکسیناسیون بیش از ۸۰ درصد جمعیت خود احتیاج دارد.

* چه چیزی پشت سر افزایش نرخ عفونت در میان کودکان در ایالات متحده است؟

 بر اساس داده‌های آکادمی پزشکان آمریکا، ایالات متحده تا ۲۶ آگوست، ۴.۷۹ میلیون مورد کووید ۱۹ را در بین کودکان گزارش کرده بود و تنها در یک هفته قبل از آن، بیش از ۲۰۰ هزار ابتلای جدید میان کودکان گزارش شده بود.

وانگ چینگ هوآ، کارشناس ارشد برنامه ایمن سازی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (CDC) در مورد دلایل افزایش نرخ ابتلا به کووید ۱۹ در کودکان  آمریکایی گفت: کارشناسان بهداشت چینی به این وضعیت توجه کرده‌اند و نکاتی دریافته‌اند: عمدتا سه دلیل پشت این قضیه وجود دارد؛ در مرحله اول، نوع دلتا  با شدت سرایت بیشتر در بسیاری از کشورها به گونه غالب تبدیل شده است. ثانیاً، واکسیناسیون با افراد مسن و سایر گروه‌های اولویت‌دار آغاز شد. کودکان به طور رسمی در این طرح گنجانده نشده‌اند و دیر واکسینه می‌شوند. بنابراین نسبت کودکانی که در برابر ویروس ایمن هستند نسبتاً کم است. ثالثاً، اقدامات پیشگیری و کنترل به میزانی که باید، سختگیرانه نبوده است که این امر باعث افزایش میزان عفونت در کودکان می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول