اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

80 درصد خسارت خشکسالی به کشاورزان کردستان پرداخت نشده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بالغ بر 80 درصد جبران خسارت خشکسالی سال گذشته هنوز به کشاورزان استان پرداخت نشده است.

80 درصد خسارت خشکسالی به کشاورزان کردستان پرداخت نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرید سپری صبح امروز در نخستین جلسه بیمه استان کردستان در سال‌جاری با موضوع تعیین خسارات مناطق همگن استان و عملکرد پرداخت غرامت توسط صندوق بیمه استان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مبحث تغییرات اقلیمی و خساراتی که از این ناحیه به بخش کشاورزی در سطح کشور و استان وارد شده موضوعی است که همه به آن واقف هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: شرایط اقلیمی این نیاز را فراهم کرده که باید برای نجات حوزه کشاورزی از تجهیزات مختلف و به روز استفاده کنیم.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق روی کشاورزی حفاظتی به عنوان مهمترین نیاز امروز در کشور و استان، عنوان کرد: کشاورزی حفاظتی با تمام اضلاع و مولفه‌ها باید در استان جلو برود تا بخش کشاورزی در شرایط اقلیمی امروز بیش از این آسیب نبیند.

سپری تصریح کرد: تعداد روزهای با درجه حرارت بالای 40 درجه نسبت به 20 سال قبل قابل قیاس نیست و این نشان می‌دهد که تغییرات جوی جدی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: کاهش میزان بارندگی و افزایش حرارت لطمه زیادی به بخش کشاورزی و حتی دامداری وارد کرد.

سپری خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم گندم گواهی‌شده دیم بر اساس آخرین تصمیم‌گیری 7 هزار و 600 تومان و گندم گواهی‌شده آبی 7 هزار و 700 تومان خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین نقدینگی برای کشاورزان با توجه به مشکلاتی که خشکسالی پیش آورده باید در اولویت استان باشد، گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب تمام بانک‌ها به این مهم ورود کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: بالغ بر 80 درصد جبران خسارت خشکسالی سال گذشته هنوز پرداخت نشده که باید 10 تا 15 روز دیگر پرداخت شود که کشاورزان بتوانند بذر پاییزه خود را تامین نمایند.

سپری عنوان کرد: همانطور که امسال دولت برای کلزا و ماهیان سردآبی برنامه خوبی تعریف کرده  است، باید در حوزه باغداری نیز برنامه‌ریزی مناسبی را داشته باشیم.

فعالیت 70 هزار باغدار در کردستان

وی با بیان اینکه 70 هزار نفر از فعالین بخش کشاورزی در استان در بخش باغداری فعالیت دارند، گفت:‌ باید چتر حمایتی بیمه کشاورزی را روی بخش باغداری نیز قرار دهیم و این مهم نازمند افزایش اعتماد مردم به صنعت بیمه و اتخاذ تمهیدات حمایتی در این بخش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: اگر کارگزاری‌ها دقیق کار کنند و به موقع ارزیابی‌ها و پرداخت‌ها صورت بگیرد، قطعا شاهد اعتماد بیشتر مردم به صنعت بیمه خواهیم بود.

وی افزود: امیدواریم با افزایش این اعتماد شاهد مشارکت هرچه بیشتر مردم در حوزه بیمه در تمام زیربخش‌های کشاورزی باشیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول