اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن: نگران برخی از اعضای دولت طالبان هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی درباره برخی اعضای دولت جدید طالبان در افغانستان، گفت واشنگتن این دولت را بر اساس عمل و نه با وعده، قضاوت می‌کند.

واشنگتن: نگران برخی از اعضای دولت طالبان هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعلام اعضای دولت جدید افغانستان توسط طالبان، با واکنش وزارت خارجه آمریکا همراه شد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری گفت: «ما نگران وابستگی‌ها و سوابق برخی از اعضای دولت جدید هستیم که توسط طالبان اعلام شده است».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، پرایس با اشاره به موقت بودن لیست اعلام شده از سوی طالبان، اظهار داشت: «ما آن را بر اساس عمل، و نه با حرف‌هایشان، قضاوت می‌کنیم. ما موضع خود را به روشنی بیان کرده‌ایم که مردم افغانستان شایسته یک دولت فراگیر هستند».

وی با تاکید بر لزوم استفاده‌نشدن از خاک افغانستان برای حملات تروریستی، گفت: «ما بر این موضع خود که انتظار داریم طالبان اطمینان حاصل کنند که خاک افغانستان برای تهدید علیه هیچ کشور دیگری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، تاکید می‌کنیم».

این دیپلمات آمریکایی همچنین افزود: «از نظر ما، طالبان همچنان باید به اجازه عبور ایمن اتباع خارجی و افغان‌هایی که قصد خروج از کشور را دارند، پایبند باشد».

روز گذشته «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که این گروه خواستار روابط خوب با تمامی کشورها از جمله آمریکاست.

با این حال، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ادعا می‌کند که به موضع پذیرش طالبان به عنوان دولت جدید در افغانستان حتی نزدیک هم نیست. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول