اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

استان زنجان کمبود واکسن ندارد/ ابلاغ تزریق دز یادآور آسترازنکا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان کمبود واکسن در سطح استان وجود ندارد، گفت: ممکن است، این کمبود در برخی مواقع مربوط به نوع خاصی از واکسن باشد که در واقع مربوط به آن روز و ساعت خاص بوده است.

استان زنجان کمبود واکسن ندارد/ ابلاغ تزریق دز یادآور آسترازنکا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، از برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد و مراکز تزریق واکسن در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: همه اقدامات برای تسریع این روند پیش‌بینی و لحاظ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال نه در استان بلکه در کشور هم انجام نمی‌شود، افزود: دانشگاه برای تزریق واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال در مناطق محروم و صعب‌العبور برنامه‌ریزی شده است که کم و کیف آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروتکل تدوین شده برای واکسیناسیون دانش‌آموزان ابلاغ نشده است، ادامه داد: هر چند در برخی از کشورها واکسیناسیون کودکان در سنین مختلف عملیاتی شده، ولی اجرای این پروتکل در ایران منوط به اعلام برنامه مورد نظر در این حوزه است.

قزلباش از دریافت بیش از ۷۶ هزار دز واکسن برکت توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: این تعداد در بین مراکز واکسیناسیون توزیع و تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه حضور پزشک در مراکز تزریق واکسن از همان روزهای نخست هم اجباری نبوده و آنچه مد نظر است حضور تیم فوریت‌های پزشکی بوده است، ادامه داد: امکانات لازم برای مداخله تعبیه شده است

وی با بیان اینکه آمار دقیقی در مورد ابتلای افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند وجود ندارد، تاکید کرد: ولی آنچه مشهود است میزان ابتلا در بین این افراد به طور قابل توجهی کاهش یافته است که بیانگر این نظر، ارزیابی موضوع در بین کادر درمان است.

قزلباش با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان کمبود واکسن در سطح استان وجود ندارد، ادامه داد: ممکن است، این کمبود در برخی مواقع مربوط به نوع خاصی از واکسن باشد که در واقع مربوط به آن روز و ساعت خاص بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان سکته حاد قلبی را یکی از بیماری‌های مرگ‌‌آور دانست و گفت: بر اساس برنامه طرح تحول، مراکزی طراحی شده تا با دخالت به موقع برای بیمارانی که دچار سکته حاد مغزی شده‌اند، میزان مرگ و میر و ناتوانی‌های ناشی از سکته را کاهش دهند و مرکز ولی عصر یکی از مراکز با عملکرد بسیار خوب، در سطح کشور بوده است که به همین دلیل وارد مراکز ارزیابی منطقه‌ای شده است.

وی تاکید کرد: کسب رتبه برتر مرکز احیای بیماران حاد سکته مغزی توسط بیمارستان ولی‌عصر، به معنی این نیست که وضعیت این مرکز خیلی مطلوب است بلکه معنی آن کمک به بهبود بیمارانی است که ابتلای به این بیماری خود به خود 10 تا 30 درصد مرگ به دنبال دارد.

قزلباش با اشاره به آغاز تزریق دز یادآور آسترازنکا برای گروه‌های پرخطر و یا دز دوم افزود: این اقدام در قالب پروتکل تعریف شده انجام خواهد شد که تزریق دز یادآور برای کادر درمان هم پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول