اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کشف ۲ میلیارد تجهیزات برق‌رسانی سرقتی و دستگیری ۶۹ سارق در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اجرای طرح بازدید و بازرسی از کارگاه های ضایعاتی شهر کرمان گفت: طی این طرح انواع لوازم سرقتی و بیشتر سیم و دیگر تجهیزات برق‌رسانی به ارزش ۲ میلیارد تومان کشف شد.

کشف ۲ میلیارد تجهیزات برق‌رسانی سرقتی و دستگیری ۶۹ سارق در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا ناظری اظهار داشت: در پایان طرح ۲ روزه بازرسی از کارگاه‌های ضایعاتی شهر کرمان، به اتفاق فرماندار و رئیس شرکت توزیع برق شمال استان از دستاوردهای این طرح در کلانتری ۲۰ بازید داشتیم تا شاهد نتایج ارزنده همکاری و هم‌افزائی پلیس و این عزیزان در اجرای آن باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: طی این طرح تیم‌هایی از پلیس شهرستان کرمان با هماهنگی مقامات قضایی از بیش از ۳۵ کارگاه ضایعاتی بازدید و مقادیر زیادی اموال مسروقه و بیشتر سیم، کابل و دیگر تجهیزات برق‌رسانی که توسط سارقان به سرقت رفته و به افراد مالخر در برخی از این کارگاه‌ها فروخته شده بود را کشف کردند.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۶۹ سارق و ۳۵ فرد مالخر در این طرح، ادامه داد: ارزش اقلام کشف شده بیش از ۲ میلیارد ریال بوده که پیگیری پرونده افراد مالخر و دیگر کسانی که با سارقان در انجام سرقت ها یا خریداری اموال مسروقه مشارکت داشته اند و همچنین بازدید سرزده از تمام کارگاه‌های ضایعاتی سطح استان ادامه دارد اما در این میان لازم است کارگاه‌های ضایعاتی در نحوه عملکرد ساماندهی بهتری شوند و مسؤولان مربوطه نیز نظارت‌های لازم بر نحوه و نوع خرید و فروش‌های این واحدها را افزایش دهند.

انهدام باند زمین‌خواران ۱۱ میلیاردی در کرمان

ناظری در ادامه اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از ماه‌ها قبل اقدامات اطلاعاتی و پی‌جوئی‌های لازم در خصوص طرح شکایت بنیاد مسکن و دیگر ادارات دخیل در حوزه شهرسازی مبنی بر تصرف غیرقانونی حجم زیادی زمین در محدوده شهرک الله آباد کرمان را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این رابطه با پیگیری‌های ماموران یک باند تصرف زمین و اصطلاحاً زمین‌خوار در کرمان شناسائی شد که ماموران موفق شدند با هماهنگی قضایی در این رابطه 7 متهم را شناسائی و دستگیر کنند که این افراد ۱۱ قطعه زمین تجاری مسکونی در محدوده شهرک الله آباد  کرمان را به‌صورت غیرقانونی تحت تصرف خود درآورده بودند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: ارزش مجموع این زمین ها از سوی کارشناسان امر بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است که تصرف آنها خارج از حیطه قانون و سبب ایراد ضرر و زیان به ادارات دولتی و مردم بوده است که بحمدالله رفع تصرف شدند. 

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول